ایران اراده کند ، اورانیوم 20 درصدی تولید خواهد کرد

© AP Photo / Ebrahim Norooziایران اراده کند ، می تواند اورانیوم 20 درصدی تولید خواهد کرد
ایران اراده کند ، می تواند اورانیوم 20 درصدی تولید خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی بیان داشت : اگر اراده کنیم در فردو حداکثر تا پنج روز می توانیم غنی سازی 20 درصدی را آغاز کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی‌اکبر صالحی به صحبت های اخیر رئیس جمهور به آمریکا در صحن علنی مجلس درباره نقض برجام و از سرگیری برنامه هسته ای اشاره کرده و خاطر نشان نمود: این هشداری نیست که در خلاء باشد، هشدار بدون پشتوانه نیست این ها براساس داده هایی است که آقای رئیس جمهور دارد.
آقای صالحی گفت: رئیس جمهور و مجموعه نظام از مجموعه فعالیت های سازمان انرژی اتمی مطلعند ما وظیفه داریم فعالیت های سازمان را به اطلاع مسئولان بالادست برسانیم و آمادگی های لازم را اعلام کنیم تا اگر خواستند تصمیمی بگیرند بدانند که شرایط به چه صورت است.
وی افزود: قرار است خبرنگاران از جاهای مختلف از مرکز هسته ای فردو دیدن کنند. اگر تصویری از گذشته داشته باشید و تصویر کنونی آن را ببینید خواهید دید که چقدر تفاوت کرده است و چقدر فعالیت انجام می شود، به خصوص در زمینه ایزوتوپ های پایدار و آزمایشگاه های مختلفی آن.
صالحی ادامه داد: فردو را به نحوی در برجام تثبیت کردیم که اگر اراده کنیم تا پنج روز می‌توانیم غنی سازی 20 درصد را آغاز کنیم.
وی تاکید کرد: اگر اراده کنیم در فردو حداکثر تا پنج روز می توانیم غنی سازی 20 درصدی را آغاز کنیم و این خیلی معنی دارد. این اقدام از نظر فنی و حرفه ای پیام های گوناگون دارد و طرف مقابل پیام آن را می فهمد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در صورت بر هم خوردن برجام همه چیز به هم می خورد و اصلاً منطق سیاست بین المللی به هم می ریزد. اعتبار کشورها مانند آمریکا به هم می خورد و این پرسش مطرح می شود که چرا تعهد دادند و ملتزم شدند و زیر تعهدشان زدند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала