ایران میزبان بیشترین پناهندگان افغان

© Sputnik / Sergey Mamontovایران میزبان بیشترین پناهندگان افغان
ایران میزبان بیشترین پناهندگان افغان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران بیان داشت : دولت و ملت ایران در کنار مردم افغانستان در توسعه و بازسازی این کشور کمک می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم روز ملی افغانستان که در سفارت این کشور در تهران برگزار شد بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی به دولت افغانستان برای نابودی تروریست ها دریغ نمی کند. ایران با وجود تحریم های ظالمانه طی یک دهه گذشته، نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار برای بازسازی افغانستان اختصاص داده است و آمادگی دارد تا در آینده و متناسب با همراهی جامعه بین المللی و کشورهای منطقه در روند توسعه و بازسازی افغانستان نقش جدی تری ایفا کند.
این مقام خاطر نشان نمود که ۹۷درصد پناهندگان افغانستانی در شهرهای ایران زندگی می کنند و توضیح داد: به اعتراف سازمان های بین المللی، اتباع افغانستان که در ایران زندگی می کنند بهترین شرایط را در مقایسه با اتباع خارجی مقیم سایر کشورها دارند.
وزیر کشور تاکید نمود:ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات خود با کشورهای همسایه از جمله افغانستان قائل نیست و همواره خواستار رفع موانع موجود در مسیر توسعه روابط تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری در راستای تامین منافع متقابل است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала