بازتاب خبری گسترده سلفی گیرهای مجلس در ایران و جهان +عکس،ویدئو

© AP Photo / Ebrahim Norooziبازتاب خبری گسترده سلفی گیرهای مجلس در ایران و جهان +عکس،ویدئو
بازتاب خبری گسترده سلفی گیرهای مجلس در ایران و جهان +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصویر سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با نماینده عالی اتحادیه اروپا بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داخلی و رسانه های خارجی داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از انتشار تصویر نمایندگان مجلس که قصد سلفی گرفتن با "فدریکا موگرینی" نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی را داشتند، واکنش های زیادی از سمت مردم و رسانه های خارجی به این حرکت ثبت شده است.

بسیاری از مردم ایران با دیدن این تصاویر ابراز کردند که توقع نداشتند که نمایندگان مجلس خارج از پروتکل سیاسی و دیپلماتیک رفتار کنند. تصاویری که با انتشار آن در خبرگزاری های داخل ایران و خارجی، تاسف بسیاری از کاربران را در بر داشته و پیام های نارضایتی آنها همچنان ادامه دارد.

رسانه های داخلی با عنوان مختلف به بازتاب مهمترین حاشیه مراسم روز تحلیف پرداختند.
خبرگزاری ایسنا با تیتر "روایت نماینده اصولگرا از عکس‌ سلفی با موگرینی" در این رابطه نوشته است که "ابوالفضل حسن‌بیگی" نماینده اصولگرا و منتقد رولت که خود یکی افرادی بوده است که در روز تحلیف حضور داشته اعتقاد دارد که پرداختن به مسأله عکس یادگاری نمایندگان با موگرینی، زیر سؤال بردن عظمت مراسم تحلیف است. باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به حرکت نمایندگان مجلس که خاطر مردم ایران را مکدر کرده است نوشت که "فرج‌الله رجبی"، نماینده مردم شیراز که یکی از کسانی بود که سرگرم سلفی گرفتن شده بود، پس از این اتفاق از مردم ایران عذرخواهی کرده است.
"همشهری آنلاین" و "خبر آنلاین" نیز نظر مشاور رئیس جمهور را در این رابطه منتشر کردند. به عقیده او اتفاق سلفی نمایندگان مجلس با مقام ارشد دیپلماتیک اروپا، یک مشکل فرهنگی بوده است نه سیاسی.
در این رابطه رسانه های خارجی نیز ساکت ننشسته و واکنش نشان دادند. رسانه‌های خارجی این اقدام نمایندگان مجلس را با عناوین مختلفی تحت پوشش خبری قرار دادند.

"گاردین" با تیتر "مسابقه در مجلس برای سلفی گرفتن با موگرینی" و "تلگراف" با تیتر "محکومیت نمایندگان مجلس به علت سلفی غیرحرفه ای با دیپلمات ارشد زن اتحادیه اروپا" نسبت به حواشی مراسم روز تحلیف رئیس جمهور واکنش نشان دادند.
خبرگزاری "بی بی سی"، نیز در واکنش به این حرکت تیتر خبر گزاری خود را اینگونه نوشت "جنگ بر سر گرفتن سلفی شرم آور با موگرینی در مجلس ایران".

این در حالی است که وزیر امور خارجه ایران، "محمد جواد ظریف" عنوان کرده است که در روز تحلیف، بسیاری از روسای مجالس کشورهای دیگر خواستار سلفی گرفتن با او بودند اما این رسانه ها هستند که تصمیم می گیرند بیشتر چه خبری را انتشار دهند. قطعا هر دو تصویر پیام هایی را به خواننده می رساند که باهم متفاوت است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала