غرب ایران به شبکه راه آهن متصل شد

© AFP 2023 / Dimitar Dilkoff غرب ایران به راه آهن متصل شد
غرب ایران به راه آهن متصل شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ایران با اشاره به اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه، گفت:‌ با ورود اولین قطار به ایستگاه کرمانشاه، غرب کشور به شبکه سراسری راه‌آهن متصل شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی اظهار کرد: با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه بخش دیگری از راه‌آهن غرب ایران تکمیل و دسترسی مردم غرب به شبکه راه‌آهن کشور تسهیل شد.
وی تصریح کرد: به طور متوسط ماهانه در این محور 25 کیلومتر ریل گذاری صورت گرفته است که این رقم در مرداد تاکنون به یک کیلومتر در روز رسید و 100 در صد ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه در دولت یازدهم صورت گرفته است.
وی با بیان این‌که در این مسیر 22 دستگاه پل خاص به طول 1000 متر طراحی شده، افزود: همچنین پنج دستگاه تونل به طول 2 هزار متر، 14 دستگاه گالری به طول هزار متر بخش دیگری از ابنیه فنی این مسیر است.
وی اولویت‌ بعدی راه‌آهن غرب کشور را خط ریلی کرمانشاه- اسلام‌آباد به طول 105 کیلومتر اعلام کرد و گفت: با ادامه این مسیر،‌ استان ایلام نیز به شبکه سراسری راه‌آهن متصل می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر افزایش حجم ترانزیت کالا تا 12 میلیون تن طی 10 سال گفت: با تکمیل این محور از کرمانشاه تا مرز خسروی و افزایش ظرفیت جا‌به جایی کالا، حجم انتقال بار در این محور به 12 میلیون تن کالا و حجم جا‌بجایی مسافر به یک میلیون و 900 هزار نفر در سال می‌رسد.
خادمی یادآور شد: راه آهن کرمانشاه برقراری ارتباط بین ایران و کشور عراق، بندر لاذقیه و آبهای مدیترانه را از طریق مرز خسروی فراهم می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала