دستگیری صد قاچاقچی پناهجویان ایرانی در اسپانیا

© Flickr / copsadmirer@yahoo.esدستگیری صد قاچاقچی پناهجویان ایرانی در اسپانیا
دستگیری صد قاچاقچی پناهجویان ایرانی در اسپانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز پنج شنبه، سی ان ان اعلام کرد که بیش از صد نفر در جریان یک عملیات پلیس اسپانیا در رابطه با قاچاق پناهجویان ایرانی به بریتانیا، دستگیر شدند.

پلیس یوروپل(Europol) به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترناشنال می‌گوید شهر مالاگا واقع در اسپانیا، مرکز فعالیت‌های این باند قاچاقچیان انسان بوده و آنها از این شهر، به‌طور غیرقانونی، پرواز پناهجویان توسط شرکت‌های هواپیمایی اروپایی به بریتانیا را برنامه ریزی می کردند.
در گزارش سی‌‌ان‌ان آمده است: «این شبکه‌ی قاچاق پناهجویان ایرانی، برای رساندن هر یک از آنها به بریتانیا، مبلغ ۳۰هزار دلار دریافت می‌کرده و به آنها پاسپورت‌های تقلبی اسپانیا، مدارک سفر و گذر از فرودگاه‌ها و منزل برای اقامت در طول سفر تحویل می‌داده است. دفتر یوروپل در اسپانیا و پلیس مهاجرت بریتانیا، موفق شدند در یک عملیات مشترک آنها را دستگیر کنند.
براساس اعلام یوروپل، سرکرده‌ی این باند قاچاقچیان، در فرودگاه هیثروی لندن، و هنگام سوارشدن به هواپیما برای رفتن به برزیل دستگیر شده است.
پلیس یوروپل اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر کرد که در آن آمده است: « این گروه تبهکاران بین‌المللی، کاملاً سازماندهی‌شده بوده و هریک از اعضای آن، وظیفه‌ی مشخصی داشته است. آنها تمامی تسهیلات برای شناسایی، به خدمت گرفتن و فرستادن پناهجویان از اسپانیا به کشور بریتانیا را دراختیار داشته‌اند. پلیس یوروپل، ۴۴ ایرانی را که قرار بوده توسط این باند به بریتانیا فرستاده شوند، شناسایی کرده و مدارک جعلی آنها را ضبط کرده است. پنج نفر از افراد این باند هم ایرانی هستند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала