دیدار معاون ظریف و یکی از سران معارض سوریه

© AFP 2023 / Atta Kenareدیدار معاون ظریف و یکی از سران معارض سوریه
دیدار معاون ظریف و یکی از سران معارض سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه با قدری جمیل یکی از سران معارض سوریه در مسکو دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در این دیدار جمیل دبیرکل حزب اراده مردم و رئیس ائتلاف معارض سوریه با آقای جابری انصاری مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه مسائل مختلف بحث و بررسی شد.
قدری جمیل گزارشی از تحولات آخرین دور کنفرانس صلح سوریه در ژنو و مذاکرات جاری میان ائتلاف های سه گانه معارض (ریاض، قاهره و مسکو) به معاون وزیر امور خارجه ی ایران ارائه کرد.
در این گفتگو بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه، ضرورت تجزیه نشدن این کشور و پایبندی همه طرف ها نسبت به حق انحصاری مردم سوریه در تعیین سرنوشت این کشور تاکید شد.
جابری انصاری روز چهارشنبه همچنین با آلکساندر فومین معاون وزارت دفاع روسیه ملاقات کرده و در باره اوضاع سوریه صحبت کردند
این دیدار در تالار تشریفات وزارت خارجه روسیه با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در مسکو برگزار شد. آقای جابری انصاری مذاکره کننده ارشد ایران در کنفرانس بین المللی سوریه (آستانه) و فومین معاون بین الملل وزیر دفاع فدراسیون روسیه مباحث در دستور کار را بررسی کردند.
همچنین امروز در نشست سه جانبه معاون وزیر خارجه ایران با میخائیل بوگدانف و نزار خیرالله همتایان روسی و عراقی اوضاع خاورمیانه از جمله بحران عراق و سوریه و هماهنگی های سه جانبه در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала