بدلکاران آینده سینمای ایران چگونه آموزش می بینند؟

اشتراک
در تهران یک مدرسه بدلکاری به همت مربی جوان این مرکز راه اندازی شده است و حالا دیگر حتی دخترهای هیجان طلب نیز می توانند بصورت حرفه ای اصول و فنون بدلکاری را آموزش ببینند.

بدلکاری در ایران قبل از انقلاب اسلامی در فیلمهای ایران قدیم وجود داشته، اما شکل و نگرش اصحاب سینما و تماشاگران به این شغل در آن زمان بسیار متفاوت بوده است. از آنجایی که بدلکاری در سینمای ایران قدیم شغلی تخصصی بحساب نمی آمد، بنابراین تاریخچه و سازماندهی نیز برای آن در نظر گرفته نشده بود. بدلکاران در فیلمهای قبل و کمی بعد از انقلاب به هنروران یا به اصطلاح قدیم سیاهی لشکرانی گفته می شد که کارهایی همچون کتک خوردن، پریدن از ارتفاع، انواع تصادفات و… را انجام می دادند و اغلب هم انسانهایی شجاع و با قدرت بدنی بالایی بودند که آسیب های این کار را به جان می خریدند. به تدریج با پیشرفت علم و توسعه سینما در غرب و ایجاد صنعت بدلکاری، این حرفه در ایران نیز دستخوش تغییر شد و رو به پیشرفت نهاد.
در حال حاضر بدلکاری در ایران به همت تلاشگران در این عرضه از جایگاه خوبی برخوردار است. در این گزارش به مدرسه بدلکاری با مربی گری وحید اکبری یکی از بدلکاران جوان ایرانی رفتیم که علاقمندی وی به این عرصه بهانه ای شد تا مدرسه ای با هدف آموزش بدلکاری راه اندازی نموده و جوانان علاقمند به این عرصه را آموزش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала