احداث شهرک بازتوانی زنان آسیب‌دیده در ایران

© Flickr / Blondinrikard Fröbergاحداث شهرک بازتوانی زنان آسیب‌دیده در ایران
احداث شهرک بازتوانی زنان آسیب‌دیده در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده در خصوص ساخت «شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده» گفت: ساخت این شهرک با گرمخانه و خانه بین راهی و همچنین مددسراها تفاوت دارد. زیرا در این مراکز صرفا خدمات نگهداری به این زنان ارائه می‌شود اما در این شهرک ارائه خدمات توانبخشی به این زنان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردیوی معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده گفت: هدف از ساخت این شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده است.
وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه ایران نرخ بالای بازگشت مجدد به زندان را تجربه می‌کند به طوریکه در دنیا نرخ بازگشت مجدد به زندان پنج درصد است اما در ایران این میزان به 20 درصد رسیده است که این مسئله به ویژه برای زنان به خصوص در فصل زمستان شدت می‌یابد. به همین دلیل نیاز است تا مرکزی برای نگهداری از این زنان در جهت جلوگیری از ورود مجدد به زندان وجود داشته باشد.
مولاوردی در ادامه به طرح «سین هشتم» که سال گذشته از سوی برخی هنرمندان مبنی بر راه اندازی سرپناه ویژه زنان آسیب دیده ارائه شده بود اشاره کرد و گفت: در این طرح هنرمندان به دنبال آن هستند که مرکزی را با مدیریت خود به عنوان سرپناه ویژه زنان آسیب دیده راه اندازی کنند.
وی در ادامه به مرکز زنان آسیب دیده انجمن «طلوع بی نشان‌ها» نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز انجمن طلوع بی نشان‌ها، مرکز نگهداری زنان آسیب دیده را افتتاح کرده، این در حالیست که با وجود آنکه این مرکز هیچ تابلو و آرم و نشانی ندارد اما برای افتتاح آن با مشکلاتی مواجه شدیم از جمله آنکه اهالی محل در روز افتتاح آن در مقابل مرکز اجتماع کردند و خیلی طول کشید تا توانستیم آنها را در خصوص افتتاح چنین مرکزی در محله‌شان متقاعد کنیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: فکر می‌کنم راه اندازی شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده با هر عنوانی چنانچه قصد بازتوانی زنان آسیب دیده را داشته باشند تکمیل کننده این فعالیت‌های پراکنده در کشور باشد و ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала