بررسی پدیده «کودک همسری» در مجلس در ایران

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر بررسی پدیده «کودک همسری» توسط مجلس در ایران
بررسی پدیده «کودک همسری» توسط مجلس در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلاش فراکسیون زنان مجلس برای افزایش حداقل سن ازدواج دختران از ۱۳ سال به ۱۵ سال .

به گزارش اسپوتنیک و به نقل ازشهرخبر، پروانه سلحشوری؛ رئیس فراکسیون زنان در مجلس ایران دراین باره اعلام کرد: روند طولانی و فرسایشی بروکراسی در کشور، بعنوان یکی از دلایل اصلی تاخیر در حصول نتیجه در این مورد است. ما در فراکسیون زنان به جدّ پیگیر این موضوع هستیم. هرچند پیچیدگی و حساسیت‌های موجود در مسائل فرهنگی کشور، هم روند رسیدن به نتیجه را کند و هم ما را ملزم به بررسی‌های دقیق‌تر کرده است.
از یک طرف ازدواج کودکان برای عده‌ای مثل ما، مسئله و اشکال است و از طرفی دیگر، برای عده‌ای یک امر واجب تلقی می‌شود و ممکن است نه تنها این کار را ازدواج کودک ندانند که حتی بر این باور و عقیده باشند که این امر در واقع ازدواج دختری است که به سن شرعی رسیده است و ازدواج در چنین سنی، باید در قانون لحاظ شود.
رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه فقه شیعه، فقه پویایی است و در این رابطه، هم نظر فقها و علما را جویا شده‌ایم تا رضایت آنها را جلب کنیم و برخی از علما نیز نظر مثبت داشته‌اند.
وی اضافه کرد: اینها از جمله موارد تعیین کننده‌ای است که باید مورد بررسی قرار بگیرد تا ما بدانیم علل و دلایل کودک همسری چه چیزهایی است، بدانیم آسیب‌های ناشی از آن و حتی اگر مزیت‌هایی دارد، مزیتهای آن چیست؟ ما در فراکسیون زنان، حسب وظیفه قانونی خود، همه این موارد را در کنار هم بررسی می‌کنیم. در عین حال اما تلاش پیگیر و مجدانه ما مبتنی بر این است که حداقل سن ازدواج را افزایش بدهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала