گزارش و تحلیل

کافه «راشا» اولین رستوران روسی در تهران+ویدیو

© Sputnikکافه «راشا» اولین رستوران روسی در تهران
کافه «راشا» اولین رستوران روسی در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چند ماهی می شود که نزدیکی های مرکز شهر و درست در میان پرترددترین میدانهای شهر تهران رستورانی دنج و خوش منظره با منویی روسی پذیرای مردم شهر تهران شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک- شهر مسکو یک رستوران ایرانی به نام «فارسی» دارد که در هتل اوکراین یکی از مجلل ترین رستورانهای شهر واقع شده است یک رستوران نیز به نام «پرسیا» در حوالی مرکز شهر قرار گرفته است که البته علاوه بر برخی غذای ایرانی اغلب غذاهای سنتی افغانستان سرو می شود. اگرچه منوی غذای ایرانی در میان انبوه آشپرخانه ها و رستورانهای مختلف دنیا در مسکو گم شده، اما به هر حال اخیرا برخی علاقمندان و فعالان صنعت توریسم اقدام به گشایش رستوران ایرانی کرده اند.
اما رد پای غذای روسی در ایران بیشتر در شهرهای شمالی کشور دیده می شود و شاید آشناترین نام از غذای روسی در ایران سوپی به نام «بورش» و همچنین «املت پامیدور» و پیراشکی روسی است، اما خبری از رستورانی که با فرهنگ و غذای روسی از مهمانان خود پذیرایی کند، نبود. اخیرا از طریق یک صفحه ایستاگرامی متوجه شدیم که در تهران یک رستوران روسی با مدیریت یک ایرانی آغاز بکار کرده است. در این گزارش سری به این رستوران زدیم تا هم فضای اینجا را از نزدیک ببینیم و هم گفتگویی با مدیریت داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала