گزارش و تحلیل

ایران قلوب روس ها را تسخیر خواهد کرد

© AFP 2023 / Natalia Kolesnikovaجشنواره بین المللی سینمایی مسکو
جشنواره بین المللی سینمایی مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیلم های ایرانی در جشنواره سینمایی مسکو قلوب روس ها را تسخیر خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، 39-مین جشنواره بین المللی سینمایی مسکو آغاز شد. با گذشت هر سال سبک فیلم هایی که در جشنواره شرکت می کنند متنوع تر می شود و تعداد شرکت کنندگان در فستیوال سینمایی مسکو افزایش می یابد.

سینمای ایران یکی از مهمانان دائمی جشنواره مسکو است. فیلم های ایرانی که در برنامه کنکور جشنواره سینمایی شرکت دارند بارها عالی ترین جوایز را دریافت کرده اند از جمله جایزه«مجسمه طلایی گئورگی مقدس».

رضا میرکریمی کارگردان مشهور ایرانی و مدیر جشنواره بین المللی سینمایی «فجر» یکی از شرکت کنندگان جشنواره سینمایی مسکو است. فیلم او به نام «دختر» در سال گذشته قلوب تماشاچیان روسیه و اعضای سخت گیر هیأت داوران را تسخیر کرد.

در سال جاری، رضا کریمی به عنوان عضو افتخاری هیأت داوران جشنواره سینمایی در فستیوال سینمایی شرکت دارد.

قبل از پرواز به مسکو در یک گفتگوی ویژه با خبرنگار اسپوتنیک در باره اهمیت جشنواره بین المللی سینمایی مسکو برای سینمای ایران تعریف کرد.

در سال جاری، فیلم ساخته کاوه مظاهری کارگردان و فیلم نامه نویس ایرانی به نام«روتوش» شرکت دارد که در ایران جوایزی نصیب خود کرده و در جشنواره سینمایی «ترایبک» آمریکا درخواست شرکت در«اسکار» را ارسال کرد. به گفته رضا میرکریمی کارگردان و فیلم نامه نویس ایرانی، فیلم «روتوش» هیچ یک از تماشاچیان روسیه را بی تفاوت نخواهد گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала