صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2018 روسیه

© AFP 2023 / Atta Kenareصعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی روسیه 2018
صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی روسیه 2018 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابتهای مرحله دوم مقدماتی جام جهانی روسیه با شکست ازبکستان صعود خود به جام جهانی فوتبال در روسیه را قطعی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم ملی فوتبال ایران که تا قبل از این بازی 17 با کسب امتیاز در رده نخست گروه آ قرار داشت مقابل تیم ملی فوتبال ازبکستان قرار گرفت که با 12 امتیاز در رده سوم جدول ایستاده بود و با شکست این تیم به عنوان و دومین تیم صعود کننده پس از برزیل جواز حضور به مسابقات جام جهانی 2018 روسیه را بدست آورد. 

شاگردان کارلوس کیروش مربی پرتغالی ایران که شانس بالایی برای صعود به مرحله نهایی رقابتهای جام جهانی روسیه داشتند، امروز توانستند در ورزشگاه آزادی در حضور تماشاگران پرشور ایرانی با نتیجه 2 بر 0 ازبکستان را از پیش رو بردارد و پیش از پایان مسابقات مقدماتی، صعود خود را به جام جهانی 2018 روسیه مسجل کند.

این بازی که تا دقیقه 23 به صورت متعادل پیش میرفت، با تیزهوشی بازیکنان ایران و فرار سردار آزمون از تله آفساید، توانست گل اول ایران را به ثمر برساند و تا پایان نیمه اول همین نتیجه باقی ماند.
در آغاز نیمه دوم و در دقیقه 47  مدافع ازبکستان با خطا بر روی مهدی طارمی در محوطه جریمه این تیم یک ضربه پنالتی را برای ایران به ارمغان آورد که مسعود شجاعی کاپیتان ایران این پنالتی را با بی دقتی به خارج از دروازه فرستاد.
در ادامه که با بازی آرام دو تیم همراه بود، مهدی طارمی، مهاجم گلزن ایران در دقیقه 88 گل دوم ایران را به ثمر رساند تا ایران جشن صعود خود را به جام جهانی آغاز کند.
برای تیم ایران در این بازی علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، علیرضا جهانبخش(وحید امیری)، مهدی طارمی(رضا قوچان نژاد)، مسعود شجاعی (اشکان دژاگه) و سردار آزمون برای تیم ملی ایران به میدان رفتند که در پایان این دیدار سردار آزمون به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

ایران در سالهای 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه، 2006 آلمان، 2014 برزیل و 2018 روسیه توانسته جواز حضور در مسابقات جام جهانی را بدست آورد.

از نکات قابل توجه این دیدار، حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران و روسای ادوار گذشته فدراسیون فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی بود که از نزدیک به تماشای این دیدار نشستند.

تیم ملی ایران روز پنجشنبه نهم شهریور ماه در ادامه این رقابتها در یک بازی تشریفاتی در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم ملی فوتبال سوریه خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала