آغاز به کار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار « یک کتاب بیشتر بخوانیم»

© Fotolia / Karaآغاز به کار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار « یک کتاب بیشتر بخوانیم»
آغاز به کار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار « یک کتاب بیشتر بخوانیم» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سی اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز سه شنبه کار خود را آغاز کرد و از امروز برای بازدید عموم باز است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، در نمایشگاه امسال ایتالیا به عنوان میهمان ویژه شرکت می کند. انتیمو چزرو معاون وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی کشور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه افتتاحیه این دوره از نمایشگاه کتاب حضور داشت. همچنین پیام «سرجیو ماتارلا» رییس جمهوری ایتالیا به سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خوانده شد.
همچنین تمبر یادبود سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران و سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رونمایی گردید.
در نمایشگاه کتاب امسال، در بخش ناشران داخلی تعداد ثبت‌نام‌کنندگان دو هزار و 643 نفر است. هزار و 803 غرفه در این بخش برپا خواهد شد. در این دوره دو هزار و 266 متقاضی به صورت مستقیم و 375 متقاضی به صورت نمایندگی ثبت‌نام کردند. همچنین در این بخش 240 هزار عنوان کتاب به نمایش گذاشته خواهد شد.
همچنین در بخش عربی 94 ناشر و در بخش لاتین 45 ناشر ثبت‌نام کرده‌اند. تعداد عناوین کتاب‌ها در بخش عربی 47 هزار و 234 عنوان و در بخش لاتین 150هزار و 144 عنوان شده است. تعداد ناشران تحت پوشش نمایندگان در بخش لاتین 204 مؤسسه و بخش عربی 150 مؤسسه است.
سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 20 در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала