شهرت روستای کتاب خوان ایران در فضای مجازی (عکس)

© Fotolia / KaraСтопка книг в библиотеке
Стопка книг в библиотеке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کتابخانه "فاطمه ها" در استان کرمان توانسته است افراد زیادی را تشویق به کتاب خواندن بکند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس خبر های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، در روستای "دهکهان" شهرستان "کهنوج" در استان "کرمان"، 3 دختر به نام فاطمه کتابخانه ای احداث کردند که به کتابخانه فاطمه ها معروف می باشد. این کتابخانه توانسته است فعالیت های بسیاری در زمینه فرهنگی انجام دهد و افراد بسیاری را به سوی خود و کتابخوانی جذب نماید.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام عکسی از این کتابخانه منتشر کرده است.

📣📢📣📢توجه توجه توجه 📣📢📣📢 ‍ کتابخانه‌ای روستایی در روستای دهکهان کهنوج که سه زن جوان به نام فاطمه بر پا کرده اند. تو ایسنتاگرام پیج دارند. Fatemeha.library@ این نوشته کانال تلگرام این کتابخونس: سلام و صبح بخیرخدمت شما دوستان عزیزی که به تازگی عضو کانال #کتابخانه_فاطمه_ها شده اید. حضورتان گلباران💐💐💐 امیدوارم تا آخر کنار ما بمانید و مطالب پست شده در این کانال مورد پسند واقع بشه😊 بعضی از عزیزان که تازه با کتابخانه آشنا شده اند، اطلاعات بیشتری در خصوص این کتابخانه و نحوه ارسال کتاب به فاطمه ها رو خواستار هستند: ✨بنده فرزاد میرشکاری، فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش هستم که از تیرماه 1389 کتابخانه ای در روستامون برای کودکان و نوجوانان تاسیس کردم به اسم #کتابخانه_فاطمه_ها(اسم کتابخانه اشاره داره به سه عضو اولیه این کتابخانه که تا مدت زیادی تنها اعضای این کتابخانه بودند و هرسه اسمشان فاطمه!). این کتابخانه که در مغازه متروکه پدرم راه اندازی شده بود، در کشور به عنوان کوچکترین کتابخانه ایران مشهور شد که این موضوع باعث شد مردم فرهنگ دوست سراسر کشور در توسعه این کتابخانه سهیم شوند و در حال حاضر بیش از 9 هزار جلد کتاب داره و تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان روستا عضو کتابخانه شده اند. از نظر فیزیکی نیز این کتابخانه توسعه یافته و بچه ها در ساختمان نسبتاً بزرگتر و مجهزتری کتاب می خوانند. نویسندگان مشهور کودک و نوجوان کشور از جمله #هوشنگ_مرادی_کرمانی و #مصطفی_رحماندوست و همچنین #رضا_امیرخانی عضو کتابخانه هستند و با ارسال آثارشان به این کتابخانه از این حرکت فرهنگی خودجوش روستایی حمایت کرده اند. 🎁 آدرس جهت ارسال کتاب و سایر تجهیزات کتابخانه ای به کتابخانه فاطمه ها: 👈 استان کرمان، شهرستان کهنوج، روستای دهکهان کتابخانه فاطمه ها. ☎️ شماره تماس: 09137133545 📚

Публикация от بخون😜 (@k.bekhoon) Апр 19 2017 в 2:17 PDT

هم اکنون در این کتابخانه 9000جلد کتاب دارد و افراد بسیاری در این روستا عضو این کتابخانه شده و از آن استفاده می کنند.
همچنین نویسندگان مشهوری همچون "هوشنگ مرادی کرمانی"، "مصطفی رحماندوست" و "رضا امیرخانی" عضو این کتابخانه هستند و با ارسال آثار خود به این حرکت خودجوش انگیزه بسیاری می دهند.
در این رابطه نوشته می شود که موسس این کتابخانه 3 دختر 9 ساله به نام فاطمه بودند که در سال 1389 با کمک شخص فرهنگی به نام "فرزاد میرشکاری" اقدام به تاسیس این کتابخانه کردند.

بسیاری از کاربران از این حرکت خودجوش در این روستای دورافتاده استقبال کرده و آرزوی سلامتی و موفقیت هر چه بیشتر برای اعضا و احداث کنندگان این کتابخانه دارند.
در کل کاربران چنین اقدامی با چنین امکانات کمی را بسیار تحسین کرده و امیدوارند که با کمک مسئولین چنین اقداماتی با انگیزه بیشتر به راه خود ادامه دهد و امکان مطالعه و کتابخوانی برای همه افراد جامعه مخصوصا کودکان فراهم گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала