قاسمی برخوردهای دوگانه اتحادیه اروپا در قبال ایران را قویا محکوم کرد

© AFP 2023 / Atta Kenareقاسمی برخوردهای دوگانه اتحادیه اروپا در قبال ایران را قویا محکوم کرد
قاسمی برخوردهای دوگانه اتحادیه اروپا در قبال ایران را قویا محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تمدید تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران توسط اتحادیه اروپا، این اقدام را روندی تکراری و ناسالم برخوردهای دوگانه و سیاستی شکست خورده و ناکارآمد دانست.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از "ایرنا"، بهرام قاسمی گفت: "جمهوری اسلامی ایران روند تکراری و ناسالم برخوردهای دوگانه و سوءاستفاده ابزاری از حقوق بشر توسط اتحادیه اروپا، از جمله تمدید تحریم های یک جانبه غیرمشروع به بهانه نقض حقوق بشر، که سیاستی شکست خورده و ناکارآمد است را محکوم می کند".
وی تاکید کرد: "اتحادیه اروپا بار دیگر نشان داده است که درک درست و واقع بینانه ای از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را ندارد و با برخوردهای کاملا سیاسی، چشمان خود را بر واقعیات مربوط به حقوق شهروندی در نظام مردمسالاری دینی در ایران بسته است".
قاسمی افزود: "جمهوری اسلامی ایران فارغ از این قبیل وارونه نمایی ها و جوسازی ها، به مسیر خود در حفظ و ارتقاء حقوق شهروندان خود بر اساس اصول اسلامی و قانون اساسی کشور ادامه خواهد داد".
اتحادیه اروپا دیروز سه شنبه با صدور بیانیه ای تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران را تمدید کرد که این تحریم ها که شامل منع سفر و مسدود شدن دارایی‌ها برای 82 شخصیت و یک موسسه ایرانی می‌ شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала