بررسی جزئیات حج در دیدار سرپرست سازمان حج و زیارت ایران با وزیر حج و عمره عربستان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyآمار مرگ و میر در مراسم حج
آمار مرگ و میر در مراسم حج - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جزئیات خدمات رسانی به حجاج ایرانی از جمله چگونگی صدور ویزای الکترونیکی، انتقال حجاج، تامین و انتقال مواد غذایی و داروهای مورد نیاز حجاج از ایران، در دیدار حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت ایران با صالح بن طاهر بنتن وزیر حج و عمره عربستان بررسی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت روز پنجشنبه با اشاره به این مطلب افزود: در پی توافق کلی با عربستان در خصوص حج در اسفند ماه سال گذشته و فراهم شدن بستر حضور حجاج جمهوری اسلامی ایران، اعضای کمیته اجاره مسکن حجاج و نماینده مرکز پزشکی هفته گذشته عازم عربستان شده و کار خود را آغاز کردند.

اطمینان از حفظ امنیت، عزت و کرامت حجاج از دیگر مواردی بود که در دیدار سرپرست سازمان حج و زیارت ایران با وزیر حج و عمره عربستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این دیدار تسریع در بررسی فاجعه منا، حقوق شهدای این فاجعه و نیز پرداخت حقوق شهدای حادثه مسجدالحرام مورد تأکید جدی قرار گرفت.

بر اساس اعلام سازان حج،‌ مطابق توافق انجام شده، بیش از 86 هزار ایرانی امسال به حج تمتع مشرف خواهند شد.

سازمان حج پیش تر هم اعلام کرده بود که تحقق حجی عزت مندانه با محوریت عزت، امنیت و حقوق حجاج، را با جدیت دنبال می کند و در صورتی که مسئولان حج عربستان هم اراده ی لازم در این خصوص را داشته باشند، امکان دستیابی به توافق فراهم خواهد شد.

روابط تهران — ریاض پس از فاجعه منا و شهادت 464 زائر ایرانی، متشنج و این رابطه دیپلماتیک به دنبال حمله عده ای به سفارت عربستان در تهران، قطع شد.

فاجعه منا در دوم مهرماه سال گذشته (1394) درمراسم رمی جمرات رخ داد و بیش ازهفت هزار زائر ازکشورهای مختلف جهان جان خود را از دست دادند.

نخستین دور مذاکرات هیات ایران متشکل از برخی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و سازمان حج و زیارت به مسئولیت رئیس این سازمان با مقامات عربستانی در خصوص حج تمتع 96، اسفندماه سال گذشته در عربستان سعودی برگزار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала