تشدید اقدامات امنیتی در قزاقستان پس از حادثه تروریستی سن‌پترزبورگ

© Sputnik / Andrei IglovКонтрольно-пропускной пункт "Армянск" российско-украинской границы
Контрольно-пропускной пункт Армянск российско-украинской границы - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رئیس کمیته ملی قزاقستان گفت: بعد از حادثه تروریستی مترو «سن‌پترزبورگ» اقدامات امنیتی در وسایل حمل‌ونقل عمومی و در مرزها تشدید می‎شود.

به  گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک- «نورقالی بیلیسبکاف» معاون رئیس کمیته امنیت ملی جمهوری قزاقستان بعد از شرکت در نشست امنیتی این کشور به خبرنگاران گفت: بعد از وقوع انفجار تروریستی در مترو «سن‌پترزبورگ» اقدامات امنیتی در کشور تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از اینکه ما اطلاعاتی در مورد حادثه «سن‌پترزبورگ» دریافت کردیم به تمام نمایندگی‌های کمیته امنیت ملی و ساختارهای قدرت در سراسر کشور دستور دادیم تا در تمام معابر از جمله در وسائل نقلیه عمومی اقدامات امنیتی تشدید شوند.

معاون رئیس کمیته امنیت ملی گفت: در مترو شهر «آلماتی» برای تأمین امنیت عمومی تدابیر مخصوصی اتخاذ می‎شود.

بیلیسبکاف با اشاره به تشدید اقدامات امنیتی در مرزهای دولتی قزاقستان‎، افزود: در حال حاضر افرادی که وارد این کشور می‌شوند بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به ارتباط داعش با اقدام تروریستی روسیه تصریح کرد: فعلا در مورد بر عهده گرفتن مسئولیت این اقدام تروریستی توسط داعش اطلاعاتی به دست نیامده اما این گزینه را می‌شود در کنار دیگر گزینه‌ها قرار داد.

بیلیسبکاف  تصریح کرد: تعداد زیادی از سازمان‌های تروریستی بزرگ و کوچک با داعش متحد شده‌اند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر کمیته امنیت ملی قزاقستان با نیروهای اطلاعاتی و امنیتی روسیه در مورد این اقدام تروریستی همکاری می‌کنند.

روز گذشته در متروی شهر سن‌پترزبورگ روسیه انفجاری صورت گرفت که در نتیجه آن 14 نفر کشته و 45 نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала