برای تجزیه زباله هایی که انسان ها در طبیعت رها می کنند چقدر زمان نیاز است؟(عکس)

© AP Photo / Felipe Danaبرای تجزیه زباله هایی که انسان ها در طبیعت رها می کنند چقدر زمان نیاز است؟(عکس)
برای تجزیه زباله هایی که انسان ها در طبیعت رها می کنند چقدر زمان نیاز است؟(عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدت زمان مورد نیاز برای تجزیه زباله های انسانی در طبیعت بسته به نوع زبانه می تواند بیش از هزار سال طول بکشد.

به گزارش اسپوتنیک، با نزدیک شدن و فرارسیدن جشن باستانی سیزده بدر، روز به روز بر شمار تصاویری که از عواقب ریختن زباله در طبیعت هشدار می دهند، بیشتر می شود.
در این رابطه تصاویری منتظر شده است که نشان می دهد برای بازیافت زباله هایی که انسانهای کره زمین در دامان طبیعت رها می کنند، چقدر مدت زمان نیاز است.

 

طبق مطلب منتشر شده، شیشه 4000 سال، پلاستیک 100 تا 1000 سال، پوست میوه 6 ماه و آدامس 5 سال زمان برای بازیافت و بازگشت به طبیعت نیاز دارند. با این که برخی از زباله ها نیز آرام آرام در طبیعت تجزیه می شود ولی برخی دیگر نه تنها تجزیه نمی شود، بلکه اثرات مخربی نیز بر آن وارد می کنند.

#سیزدهبدر #طبیعت #بازیافت #زباله

Публикация от 🌍 (@netcharkhi) Мар 30 2016 в 1:59 PDT

در دیگر تصاویر نیز می توان مشاهده نمود که برخی از زباله ها همچون یطری پلاستیکی و ظروف شیشه ای ممکن است هیچگاه تجزیه نشده و این موضوع می توان عواقب زیست محیطی فاجعه باری را به همراه داشته باشد.
کاربرانی پیشنهاد می دهند که بهتر است زباله خود را دفن کنیم. در پاسخ به این موضوع، کاربران بسیاری می نویسند به جای دفن و خسته کردن خودمان، بهتر است این زباله ها را جمع کرده و به محل ویژه بازیافت زباله برسانیم یا حداقل به نزدیک ترین سطل زباله بیاندازیم.

با نگاهی به کامنت های کاربران می توان مشاهده نمود که زباله هایی مانند بطری پلاستیکی آب و نوشابه، ظروف پلاستیکی غیرقابل تجزیه، قوطی های فلزی و ترکیبات پلیسترن بیشترین نگرانی را در میان کاربران دارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала