کلیسای سنت استپانوس مقام اول بازدید های نوروزی در شمالغرب ایران

© Fotolia / Melanie_10Монастырь Святого Степаноса, Иран
Монастырь Святого Степаноса, Иран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در طول تعطیلات عید نوروز ایرانیان و موج اول سفرهای خانوادگی نوروزی، طبق اعلام رسمی نهاد های مسئول کلیسای سنت استپانوس رتبه اول بازدید را داشت. این کلسیا که یکی از مهم ترین کلیساهای مورد احترام ارمنی های ایران و جهان است همه ساله در طول ایام گردشگری و اواخر هفته میزبان هزاران ایرانی علاقه مند به آثار تاریخی-فرهنگی است.

اما مهم ترین عاملی که حضور گردشگران را در این مکان ارزشمند تاریخی میسر ساخته است اقدامات منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس است. منطقه آزاد ارس با همکاری سازمان میراث فرهنگی ایران ضمن مرمت و بازسازی اساسی این بنا و محوطه سازی برای آسایش بازدید کنندگان، با تلاش بی وقفه توانسته است کلیسای سنت استپانوس را در یونسکو به ثبت جهانی برساند.

Tahran'da Noel - اسپوتنیک ایران
سفرهای خارجی ایرانیان در نوروز بیشتر به کدام کشورها خواهد بود؟ (ویدئو،عکس)
علاوه بر گردشگران همه ساله در تیر ماه ارمنی های ایرانی و غیر ایرانی برای انجام برخی مراسمات خاص مذهبی به این کلیسا و کلیسای ننه مریم که در مجاورت رودخانه ارس قرار دارد می آیند و در این زمان عوامل گردشگری منطقه آزاد ارس میزبان مهمانان ارمنی خود می باشد.
در سالهای اخیر با گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی ایران با ارمنستان مقدمات حضور توریست های ارمنی نیز در منطقه آزاد ارس در حال فراهم شدن است و تورگردانان ارمنی طی بازدیدی که از منطقه داشتند علاقه مندی خود را برای اعزام توریست از ارمنستان و سایر نقاط جهان اعلام کرده اند. با عنایت به روابط تاریخی ایران وارمنستان و حضور این کشور در اتحادیه اوراسیا توسعه همکاری های ایران-ارمنستان می تواند مسیر خوبی برای افزایش مبادلات چند جانبه با دیگر اعضای اتحادیه بخصوص روسیه مهم ترین شریک ارمنستان باشد. در این میان منطقه آزاد ارس همانطور که پریزدنت روحانی نیز در دیدار با رئیس جمهور ارمنستان عنوان کرده است حلقه ارتباطی مهم و مطمئنی است.
در این راستا عرب باغی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در تلاش است از توانمندیهای منحصر به فرد و متعدد این منطقه برای بهبود و افزایش تعاملات فی مابین بهترین بهره برداری را با شرکای ارمنی داشته باشد و در دیداری که با مسئولان ارمنی داشته؛ قول همکاری و انتقال تجربیات برای ایجاد زیرساخت های لازم منطقه آزاد مشترک در مرز ارمنستان و ایران را داده است.

© Photo / صادق صادق پورکلیسای سنت استپانوس
کلیسای سنت استپانوس - اسپوتنیک ایران
1/2
کلیسای سنت استپانوس
© Photo / صادق صادق پورکلیسای سنت استپانوس
کلیسای سنت استپانوس - اسپوتنیک ایران
2/2
کلیسای سنت استپانوس
1/2
کلیسای سنت استپانوس
2/2
کلیسای سنت استپانوس
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала