ترازوی شکسته ترفند جدید کلاهبرداری از سوی افراد سودجو (عکس)

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Beggars
Beggars - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعضی از افراد سودجو با استفاده از ترازوی شکسته اقدام به کلاهبرداری می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، جدیدا در بعضی از محله های شهر تهران دیده شده است که شخص یا اشخاصی با قرار دادن ترازوی شکسته در جلوی خود احساسات شهروندان را جریحه دار کرده و اقدام به تکدی گری می کنند.
این افراد وانمود می کنند که مامورین شهرداری برای جلوگیری از تکدی گری با آنها برخورد نموده و ترازوی آنان را که تنها منبع درآمد خود بوده شکسته و دیگر نمی توانند به این کار ادامه دهند.
بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی دچار احساسات شده و ابراز ناراحتی و همدردی کرده اند. بعضی دیگر نیز عنوان کرده اند که به هنگام روبرو شدن با این اشخاص کل حقوق خود را با اینکه به آن نیاز داشته به آنان بخشیده اند.
عده ای دیگر نیز متوجه این کلاهبرداری شده اند زیرا تعداد آنان بسیار زیاد شده است و معتقدند که این تنها یک ترفند برای جلب توجه و تحت تاثیر قراردادن شهروندان برای بخشیدن مقادیر زیاد پول است.
در این رابطه از سوی یکی از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام کمپینی ساخته شده است تا از افراد فقیری که ترازویشان را شکسته اند، حمایت شود. این کمپینی ترازوی شکسته نام دارد.

لطفا با تگ #ترازوی_شکسته عکس بالا را منتشر کنید تا ضمن اعتراض به این اقدام غیرانسانی با مظلومان باشرافتی که در آستانه ی #نوروز، همه زندگیشان را خرد شده می بینند، همبستگی خود را ابراز داریم. برای این عکسها هزاران خط شعر غمگین می توان نوشت. بیایید برای ترازوی شکسته بنویسیم. برای من، ترازو این نمایشگر و خرده شیشه های کنارش نیست. دوست عزیزی می گفت شاید از این عکس ها سوء استفاده کرده باشند، پس ننویسیم. اما من به خاطر اکثریت ترازوشکستگانی می نویسم که هنوز راه سوء استفاده را نیاموخته اند، من برای جایی می نویسم که مامور بدون حکم، اقدام به اجرای قانون ذهنی خود می کند. اتفاقا دست فروشی را تایید نمی کنم اما نوع رفتار بسیاری از ماموران نظارتی را در جای جای ایران دیده ام. این تصاویر نمادهایی هستند از اتفاقات تکراری این کشور و نه لزوما ترازویی که ممکن است برای جلب ترحم یا تکدی گری شکسته و در پای این کودکان گذاشته شده باشد. پی نوشت: با پست آخر خانم #ساناز_سماواتی گرامی به فکر پیگیری این موضوع افتادم. @sanaz_samavatiii #ترازو #عدالت #ایران #شهرداری #نوروز #96 #نوروز96 #حقوق_بشر #کودکان #کودکان_کار #کودکان_کار_و_خیابان #دولت

Публикация от Armin Ghahghaei (@arminghahghaei) Мар 16 2017 в 1:27 PDT

یکی از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام معتقد است که ممکن است چندباری حرکت شکستن توسط افرادی از طرف شهرداری انجام شده باشد اما این تعداد زیاد افراد دارای ترازوی شکسته توجیهی ندارد.
همچنین کاربر دیگری در شبکه اجتماعی اینستاگرام معتقد است که این حرکت ایده ای جدید برای کاسبی می باشد.

عده ای از کاربران نیز معتقدند که این تنها یک بازی برای تخریب شهردار تهران می باشد تا بوسیله آن از طرفداران وی کاسته شود.

 

چند وقتی است که برخی #رسانه ها و شبکه های لجن پراکنی که به ظاهر به فکر مشکلات مردم هستند اما درواقع برای اغراض #سیاسی اداره می شوند، خط #تخریب #شهرداری_تهران و #قالیباف را درپیش گرفته اند. این رسانه ها با انتشار عکس یک #پیرمرد با #ترازوی_شکسته اینطور وانمود می کردند که #ماموران_شهرداری با این پیرمرد برخورد کرده و ترازویش را شکسته اند. این شایعه ابتدا از کانال تلگرامی #مملکته شروع شد و در فضای مجازی کم کم نشر پیدا کرد. اما واقعیت چیست؟ طبق گفته ها بعد از انتشار این مطالب، دکتر قالیباف شهردار تهران شخصا دستور پیگیری این مورد را می دهد و می خواهد که اگر چنین مسئله ای واقعیت دارد پیرمرد را پیش او بیاورند تا شخصا از وی دلجویی کرده و به ماموران انضباط شهری نسبت به تندی برخوردشان دستور رسیدگی دهد. اما پس از پیگیری ها مشخص می شود که این مسئله فقط یک #ترفند است که دستفروش های زیادی از جمله همین پیرمرد همیشه آن را انجام می دهند تا دل #مردم را به رحم آورده و کمک های مالی آنها را جذب کنند؛ شهروندان زیادی هم از چنین واقعیتی آگاه هستند. البته کم و بیش گاهی تخلفاتی توسط ماموران شهرداری در برخی نقاط افتاده که شخص خود دکتر قالیباف دستور برخورد با تندی بعضی ماموران را داده است اما به طور کلی باید پرسید که به راستی دلیل این دست مطالب #دروغ که بعد از اثبات پاکی شهرداری توسط #مجلس حجمشان رو به افزایش است و نشان از وجود یک خط تخریب منسجم و برنامه ریزی شده علیه شهردار تهران و شخص دکتر قالیباف دارد، چیست؟ #مملکته #دروغ #تهمت #تخریب #تلگرام @mbghalibaf

Публикация от mohamadbagher ghalibaf (@m.ghalibaf96) Мар 19 2017 в 7:43 PDT

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала