شمال ايران فضاي مهمی در حوزه جذب توريست خارجي

© Sputnik / Somayeh Pasandide شهرستان مرزن آباد از توابع استان مازندران واقع در 32 کیلومتری چالوس
شهرستان مرزن آباد از توابع استان مازندران واقع در 32 کیلومتری چالوس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نماینده مجلس ايران، در آستانه نوروز، با اشاره به اینکه شمال اين کشور جزو نقاطی است که مردم معمولاً در اولویت برنامه ایران‌گردی خود قرار می‌دهند، گفت: مازندران با محوریت گردشگرپذیرترین شهرهای ایران، نوشهر و چالوس، آماده میزبانی از مردم ایران است.

به‌گزارش اسپوتنيک به نقل از تسنیم، قاسم احمدی‌لاشکی با تأکید بر آماده‌باش دستگاه‌های مختلف در استان مازندران اظهار کرد: «هتل‌ها و رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها به‌صورت کامل آماده‌‌اند. مراقب‌های جاده و راهبرها و راهداری‌ها، هلال‌احمر، نیروهای انتظامی همه درحالِ آماده‌سازی امکانات هستند.»

احمدی‌لاشکی همچنین با اشاره به پایان نیافتن فصل سرما و بارش تأکید کرد: «به‌ هرحال، در پایان زمستان به‌سر می‌بریم و ممکن است بارندگی‌هایی هم در راه باشد. انتظار ما از هموطنان این است که با رعایت اصول ایمنی سفر کنند و لوازم لازم را برای حفظ ایمنی خودروی خود همراه داشته باشند. علاوه‌ بر این، خواهشمندیم که از حرکات پُرخطر خودداری شود و مواظب طغیان رودخانه‌ها و سیلاب‌ها هم باشند.»

عضو فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شمال کشور به‌ویژه نوشهر و چالوس و کلاردشت فقط متعلق به ایرانیان نیست، بیان کرد: «ما در سال حدود 150 هزار گردشگر خارجی فقط در شهر کلاردشت داریم؛ بخشی از آنها مسافرانی هستند که اکثرشان از حاشیه خلیج‌فارس و به‌قصد زیارت امام رضا(ع) به ایران وارد می‌شوند و از آنجا معمولاً برای گردش و سیاحت به شمال کشور هم سفر می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که شمال کشور فضای مهمی در حوزه گردشگری است و ظرفیت‌های لازم را دارد.»

نماینده شهرستان‌های چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس، همچنین با اشاره به زیبایی‌های شهرستان‌هایی که نمایندگی آنها را به‌عهده دارد، گفت: «همه نقاط مازندارن زیباست. در بحث از گردشگری موضوع اول اکوتوریسم و طبیعت‌گردی است. همه شمال و به‌ویژه غرب مازندران از طبیعت زیبایی برخوردار است.»

وی با نام بردن از برخی مناطق دیدنی این شهرستان‌ها افزود: «کلاردشت طبیعت بسیار زیبا و مناطق بسیار دیدنی‌ای دارد: تله‌کابین نمک‌آب‌رود منطقه بسیار بکری است؛ سد خاکی آویدر در شرق نوشهر و نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان؛ صلاح‌الدین کلا؛ شهر اکسیژن، مرزن‌آباد، که اولین شهر ورودی به شهرستان است و تنفس در آن انسان را از بسیاری از بیماری‌ها نجات می‌دهد؛ منطقه بکر کجور که موزه مردم‌شناسی کندلوس و آثار فراوان تاریخی در آن وجود دارد، و… درکل، همه مناطق شمال دیدنی است و ان‌شاءالله هم‌وطنان عزیز در این خطه حضور پیدا کنند و از این طبیعت زیبا لذت ببرند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала