مقاصد سفر داخلی ایرانیان در عید نوروز به روایت کاربران (عکس، ویدئو)

© AFP 2023 / ATTA KENARETahran'da Noel
Tahran'da Noel - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران در تعطیلات عید به کدام نقاط ایران سفر می کنند؟ کدام شهرها از ارزان ترین شهرها در ایران برای سفرهای نوروزی می باشند؟

کاربران در تعطیلات عید به کدام نقاط ایران سفر می کنند؟ کدام شهرها از ارزان ترین شهرها در ایران برای سفرهای نوروزی می باشند؟

چهارشنبه سوری در کالگری کانادا - اسپوتنیک ایران
چهارشنبه سوری در کالگری کانادا
به گزارش اسپوتنیک، با فرا رسیدن فصل بهار و آغاز روند سفرهای نوروزی، روز به روز کاربران بیشتری در فضای مجازی، برنامه های سفر نوروزی خود را به اشتراک می گذارند. تعطیلات نورورز زمان بسیار مناسبی برای مسافرت است زیرا در بیشتر شهرهای ایران هوا بسیار لطیف می باشد و با آمدن فصل بهار طبیعت رنگ دیگری به خود گرفته است.
معمولا مهم ترین عامل در انتخاب مقصد سفر، بودجه و میزان پولی است که برای سفر اختصاص داده می شود. معمولا در طول نوروز، شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان و جزیره‌های کیش و قشم از شهرهای پر هزینه هستند که طرفدارن زیادی دارند و شهرهایی مثل یزد، کاشان، زنجان، اراک و روستاهای تابع آنها شهرهایی هستند که علاوه بر بکر بودن هزینه کمتری برای دیدن کردن از طبیعت خوب و یا جاذبه های دیدنی جذاب آنها نیاز است.

در این خبر قصد داریم که ابتدا به کمک نظر کاربران، ارزان ترین شهرهای ایران را برای سفر نوروزی معرفی کنیم سپس به مقاصد پرطرفدار ایرانیان در طول نوروز بپردازیم.
برخی در فضای مجازی با راه اندازی همه پرسی این سوال را از کاربران پرسیده اند و به نظر می رسد شمال ایران یکی از پرطرفدار ترین مکان ها برای تعطیلات نوروزی باشد.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر با منتشر کردن عکسی از نقشه ایران ارزان شهر های ایران را معرفی کرد.

تویسرکان شهرستانی کوهستانی است که بر این اساس، هزینه سفر به آن با اقامت 3 تا 4 روزه حدود 400 تا 500 هزار تومان می باشد. از جاذبه های دیدنی این شهر می توان به قلعه اشتران، باغوا و سیراب، حقوق نبی، حمام زرمان اشاره کرد.
یکی از شهرهایی که می تواند مقصد ارزانی برای تعطیلات نوروز باشد شهر "محلات" است که هزینه تقریبی یک سفر 3 یا 4 روزه به آن حدود 600 هزار تومان می باشد. لقب این شهر، شهر گل است و جاذبه های دیدنی آن ستون های خورهه، آتشکده آتشکوه، چشمه آبگرم، قلعه آقاخان و غار آزادخان می باشد.
کاشان شهر ی است که به شهر گل معروف است. گلابگیری از رسوم بسیار زیبایی است که با آداب خاص در این شهر انجام می پذیرد. حمام فین، مسجد جامع، آتشکده نیاسر، غار تالار و کاروانسرای مرنجاب از جمله جاذبه های دیدنی این شهر می باشد. این شهر نیز مقصد ارزانی برای مسافرت می باشد که برای اقامت 3 تا 4 روز مبلغی حدود 500 هزار تومان پیش بینی شده است. همچنین رصد خانه دانشگاه کاشان پذیرای مهمانان نوروزی برای بازدید از آسمان کاشان می باشد.

تفرش، سرعین، طارم و بروجرد نیز از دیگر شهرهایی است که برای مقاصد سفر کم هزینه بسیار مناسب می باشند.
یکی از مقاصد پرطرفدار ایرانیان در نوروز جزیره کیش می باشد. ساحل بی نظیر، رقص موزیکال آب و پارک آبی اوشن به‌عنوان نخستین پارک آبی روباز در ایران که مثال‌زدنی در خاورمیانه است از جاذبه های گردشگری این جزیره می باشد.
همچنین گردشگران می توانند از روز سوم عید به بعد با کشتی کروز که بین قشم و کیش در حرکت است پس از دیدن کردن از جزیره کیش به جزیره قشم نیز سفر کنند.
گفته شده است که در نوروز 96 جابه‌جایی و ترانسفر تمامی خدمات گردشگری جزیره به‌صورت رایگان انجام می‌شود و تاکسی‌ها حق دریافت کرایه از خریداران بلیت خدمات گردشگری داخل جزیره را ندارند.

همچنین نوروز امسال مسافرانی که قصد سفر به جزیره کیش را دارند می توانند از جزیره "هندورابی" نیز دیدن کنند. این جزیره در فاصله بسیار کمی از کیش واقع شده است و سرزمینی بسیار زیبا با ساحل بکر و آرامش وصف ناشدنی است. این جزیره 22 کیلومتری از نوروز 96 افتتاح می شود و برای ورود به آن علاوه بر مسیرهای دریایی می توان از تاکسی ایر استفاده نمود. این تاکسی هوایی هفته ای دوبار بین کیش و هندورابی پرواز دارد.
کلیپی از این جزیره در سایت اشتراک ویدیوی یوتیوب منتشر شده است.

کاربران بسیاری معتقدند که با کشف اینگونه جزیره ها و مجهز کردن آنان می توان در صنعت گردشگری پیشرفت به سزایی کرد.
کاربرانی گفته است که تعطیلات که همیشه نباید یک شکل باشند. می توان بعضی وقت ها از کسانی دیدن کرد که کسی به آنها اهمیت نمی دهد. در این میان می توان به خانه های سالمدان، کودکان استثنانی و اوتیسم، خانه قهرمانان معلول و غیره اشاره نمود.
کاربری نیز با دیدگاه خاص طنز گفته است که حاج عمو از جاذبه های شهرستان فراشبند در استان فارس 60 سال است حمام نرفته است. این مناطق جذابیت خاص خودش رو برای سفر نوروزی داره امتحان کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала