سفرهای خارجی ایرانیان در نوروز بیشتر به کدام کشورها خواهد بود؟ (ویدئو،عکس)

© AFP 2023 / Atta KenareTahran'da Noel
Tahran'da Noel - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نوروز 96 پیش بینی می شود که ایران شاهد افزایش سفرهای زمینی به کشورهای همسایه را داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، با نگاهی به تصاویر و کامنت هایی که درباره سفرهای نوروزی در میان کاربران به اشتراک گذاشته می شود می توان مشاهده کرد که بسیاری از مردم برای سفرهای خود برنامه ریزی کردند. سفر به بسیاری از افراد این امکان را می دهد که کمی از فشارهای روحی و جسمی را که در طول سال تحمل شده از خود دور کنند. همچنین مسافرت از هر نوعی که باشد باعث می شود که افراد برای مدتی از زندگی عادی خود دور شوند و همین مسئله به تنهایی انرژی زیادی به انسان می دهد.
در ایران هم در سال نو هجری خورشیدی (نوروز) بسیاری از مردم برای استراحت به مکان های مختلفی می روند. گاهی مقاصد سفر شهرهای داخلی ایران است و گاهی کشورهای خارجی. رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ایران نیز پیش بینی کرده است که در نوروز 96 سفر به کشورهای ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و عراق از راه‌های زمینی نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
سفر به کشورهای همسایه به افراد این امکان را خواهد داد که هم زمان زیادی را زیاد در مسیر جاده ای نباشند و هم از کشوری دیگر بازدید نمایند. البته که سفر زمینی به کشور دیگر از لحاظ اقتصادی نیز نسبتا مقرون به صرفه است.
یکی از کشورهایی که بیشترین مقصد ایرانی ها برای مسافرت در سالهای اخیر بوده است، کشور ترکیه است. چرا که هم به ایران از لحاظ مسافت نزدیک می باشد و هم نیازی به اخذ ویزا نمی باشد. اما امسال به دلیل درگیری هایی که در این کشور اتفاق افتاده بود محیط ناامنی را برای توریست ها بوجود آورده است. سرکنسول ایران در ترکیه نیز اعلام کرده است که ایرانیان کشور ترکیه را برای مقصد گردشگری خود انتخاب نکنند. زیرا ترکیه دیگر ترکیه سابق از نظر امنیت نیست. به همین دلیل نیز به نظر نمی رسد امسال ترکیه میزبان انبوه جمعیت ایرانیان باشد. همچنین در ویدئویی که چندی پیش درشبکه های اجتماعی منتشر شد، شاهد کتک زدن مردم ایران توسط یک مامور ترکیه بوده ایم.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک با دیدگاهی تند و محکوم کردن ترکیه در این رابطه می گوید که "کشوری که بیش از 100هزار پاسپورت جعلی برای تروریستهای داعش صادر کرده است آیا جای امنی برای گذراندن تعطیلات خواهد بود؟ عقل سلیم هیچگاه ترکیه را نخواهد پذیرفت."
خبرهایی نیز حاکی از آن است که حدودا 30 هزار ایرانی قرار است به ترکیه سفر کنند. کاربر دیگری نیز عقیده دارد که ترکیه از لحاظ امنیت اعتباری ندارد. وی معتقد است که "به هیچ چیز ترکیه دیگه اعتباری نیست.. خدا بخیر کنه موقعی که کردها ترکیه هم طغیان کنن."

. 📛💣30 هزار ایرانی عید نوروز به ترکیه می‌روند!/ سرکنسول ایران در استانبول: به ترکیه نیایید؛ ناامن است//.. ⛔️💣در حالیکه تنها در سال 2016 ترکیه شاهد 17 حمله تروریستی و کشته شدن 352 نفر بود، دیلی صباح در گزارشی اعلام کرد 30 هزار ایرانی نوروز را در ترکیه می‌گذرانند. ⛔️💣سرکنسول ایران در استانبول: ترکیه، ترکیه سابق نیست، تغییر کرده و ناامن شده، اگر کار ضروری ندارید به ترکیه سفر نکنید.. /مناطق جنوب شرق ترکیه ناامن است و تاکنون چند دستگاه از تریلی های ایرانی را آتش زده و رانندگان آن را کشته اند. ⛔️💣این در حالیست که در هفته‌های اخیر در مناطق مرزی برخورد نامناسبی با شهروندان ایرانی صورت گرفته است.. برخوردهای زننده‌ای که از سوی دولت ایران بصورت کامل پیگیری نشده و دولت ترکیه نیز در این مورد عذرخواهی نکرده است.. ذلت تا کجا؟. ارزششو داره؟. #ترکیه 🇹🇷 #امنیت 💣. #خبرگزاری_فارس 📰

Публикация от Sepah_Artesh🇮🇷MILITARY IRAN🇮🇷 (@war.iran) Мар 11 2017 в 3:55 PST

مقصد دیگری که ایرانیان برای سفر نوروزی خود انتخاب می کنند کشور عراق می باشد. این کشور به علت جاذبه های مذهبی انتخاب بعضی از افراد برای سفر نوروزی خود می باشد. این روزها نیز همه شهرهای این کشور امنیت کافی را ندارد اما در بعضی از شهرها از لحاظ امنیت نسبی در وضع معمولی به سر می برد.
یکی از مقاصد دیگر سفرهای نوروزی ایرانیان، جمهوری آذربایجان و شهر باکو است. جالب است بدانید که در شهر باکو فستیوال نوروز نیز انجام می شود. در سایت اشتراک ویدیوی یوتیوب کلیپی از این جشن و فستیوال به اشتراک گذاشته شده است.

سال پیش مردم باکو، در جمهوری آذربایجان، جشن نیاکانی نوروز را به گرمی برپا داشتند.
و اما مهمترین و یکی از محبوب ترین مقاصد خارجی گردشگران ایرانی، کشور ارمنستان است. بسیاری از کسانی که به این کشور سفر کرده اند بر این باورند که مردم مهمان نواز ارمنستان همیشه رابطه گرم و صمیمانه ای با ایرانیان داشته اند. ارمنی ها از لحظ فرهنگی نیز نزدیک به مردم ایران هستند و به نظر می رسد که عید امسال این کشور میزبان بیشترین تعداد ایرانیان در مقایسه با سالهای گذشته باشد. گفته می شود که تنها سال گذشته تعداد توریست های ایرانی در ارمنستان 3 برابر شده بوده است.

دبی نیز از آن دسته شهرهایی است که هرساله شاهد تعداد زیادی توریست نوروزی از کشور ایران است. در کل، دبی یکی از دیدنی ترین و توریستی ترین مناطق گردشگری دنیاست که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

#mydubai#safari#xtrem#enjoy#fun#dubaisafari#دبی#صحرا

Публикация от Dubai Extreme Safari (@dubai_extreme_safari) Мар 11 2017 в 10:01 PST

از دیگر کشورهای خارجی که تعداد گردشگران نوروزی در آنجا بیش از سایر کشورها است می توان به تایلند، مالزی، گرجستان، قبرس و هند اشاره نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала