بازتاب آغاز بکار نخستین اپلیکیشن موبایلی سازمان تاکسیرانی تهران (عکس)

© Fotolia / Christian MüllerТакси
Такси - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نوروز 96، نخستین سامانه و اپلیکیشن موبایلی جابه‌جایی مسافر متعلق به سازمان شرکت تاکسیرانی شهر تهران فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، استفاده از این برنامه موبایلی برای گرفتن تاکسی در اکثر کشورهای جهان بسیار مفید واقع شده و انحصارها را به نفع ارتقاع کیفیت برای جذب مشتری می شکند. تا به امروز سیستم تاکسی رانی در شهر تهران یا بطور سنتی مسافران را در طول شهر جابجا می کرد و یا راننده تاکسی های شخصی به طور انفرادی و یا گروهی دست به ساخت اپلیکیشن هایی می زدند و از آن طریق سیستم های تاکسی رانی شخصی به جابجایی مردم می پرداختند. از معروف ترین این اپلیکیشن ها دو برنامه موبایلی تپسی و اسنپ می باشد. در حال حاضر به نظر می رسد این دو، بزرگترین اپلیکیشن های معتبر درخواست خودرو با موبایل در ایران می باشند.

اپلیکیشن تپسی (TAP30) سامانه هوشمند درخواست تاکسی است که در حال حاضر در شهرهای تهران و کرج خدمات خود را ارائه می‌دهد. تپسی از طریق اپلیکیشن موبایل و پنل سازمانی، مسافران را با سفیران (رانندگان) مرتبط می‌سازد.
اسنپ نیز یکی دیگر از سرویس های شرکت راکت اینترنت (بامیلو) است و در ابتدای کار خود با برند تاکسی یاب شروع به کار کرد اما بعد از مدتی با ایجاد مشکلاتی که در مسیر تاکسیرانی ایجاد شد نام این سرویس تغییر کرد و اکنون با نام اسنپ فعالیت خود را ادامه می دهند.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک از تجربه شخصی خود در رابطه با اسنپ میگوید. وی معتقد است که تا حد مطلوبی از سفرهای شهری خودم رضایت دارد. از آنجا که بعد از هر سفر می توان به راننده امتیاز داد، رانندگان با ادب بیشتری با مسافران برخورد می کنند و اگر امتیاز کمی بدهیم معمولا پشتیبانی تماس گرفته و پیگیری می کند.
کاربر دیگری اعتقاد دارد که این شرکت نتوانسته کیفیت اولیه خود را حفظ کند و اغلب رانندگان آن با مسیریاب ها بیگانه اند و زمان زیادی را صرف جستجوی بهترین مسیر تلف می کنند.
رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران اعلام کرد که نخستین اپلیکیشن رسمی موبایلی سازمان تاکسی رانی در نوروز 96 آغاز بکار خواهد کرد که هم از نظر اعتبار و اطمینان در سطح بالایی قرار دارد و هم از نظر مقدار کرایه از اپلیکیشن های موبایلی خصوصی مناسب تر است.
کاربری با انتشار این خبر با عنوان "خداحافظ تاکسی رانی سنتی" به این مسئله پرداخته است.

کابران دیگر نیز با استقبال از این طرح نظرات مختلفی دادند. یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر نبز گفته است که "اتفاق خوبیه. مجبور شدن برای ماندن در بازار با تپسی و اسنپ رقابت کنن! "
برای بعضی از کاربران نیز این سئوال به وجود آمده است که اپلیکیشن جدید سازمان تاکسیرانی در رقابت با دیگر اپلیکیشن های موجود خواهد بود و یا اپلیکیشن های دیگر حذف خواهند شد.
مدیر شرکت اسنپ نیز در صفحه رسمی این شرکت در شبکه اجتماعی فیس بوک در این رابطه اعلام کرده است که از رقبای جدید استقبال خواهد کرد.

کاربران بسیاری با مفید دانستن این سیستم بر این عقیده اند که استفاده از این تاکسی ها به امنیت و سرعت جابجایی شهروندان کمک کرده و به نظر می رسد از مشکل ترافیک نیز بکاهند.
بر اساس کامنت ها و موضوعات به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران ایرانی می توان دریافت که این موضوع می تواند باعث افزایش رقابت، کاهش قیمت ها و افزایش کیفت تاکسیرانی به منظور جذب مشتری بیشتر خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала