چرا باید مراسم چهارشنبه سوری امسال به صورت سنتی برگزار شود؟ (عکس)

© AP Photo / Ebrahim NorooziТуристы греются у костра в иранской пустыне Меср
Туристы греются у костра в иранской пустыне Меср - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با نزدیک شدن به جشن باستانی چهارشنبه سوری در ایران، روز به روز بحث های بیشتری پیرامون نحوه برگزاری چهار شنبه سوری صورت می گیرد.

به گزارش اسپوستنیک، با نگاهی به تصاویر و کامنت هایی که توسط کاربران ایرانی شیکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، به نظر می رسد جشن چهارشنبه سوری امسال کمی متفاوت تر از سالهای گذشته و به صورت سنتی تر برگزار خواهد شد.
در متن پیامی که توسط کاربران بسیاری به اشتراک گذاشته می شود آمده است، بسیاری از کاربران ایرانی از هموطنان خود می خواهند برای چهارشنبه سوری امسال از خرید مواد منفجره خودداری کنند تا آتشنشان ها، این انسان‌های بزرگوار و از خود گذشته بتوانند حداقل چهارشنبه ‌سوری امسال در کنار خانواده‌های خود باشند یا مسئولیت کمتری داشته باشند‌.

کاربران بسیاری پیشنهاد می کنند که هزینه خرید ترقه می تواند در جاهای بهتر و مفید تری استفاده شود. کاربری می نویسد که این هزینه می تواند صرف هزینه تحصیل یک دانش آموز محروم شود.

#چهارشنبه _سورى#بدون#اتش#

Публикация от Decomun_design (@decomun.design) Мар 13 2017 в 10:16 PDT

در کمپینی که در شبکه های اجتماعی به "کمپین تحریم چهارشنبه سوری" معروف شده است، شخصیت های بسیاری تقاضا کرده اند که چهارشنبه سوری را باید تحریم کرد و این مراسم باستانی را با افروختن آتش و به روش سنتی آن برگزار کرد. گفته می شود بازیگر محبوب سینمای ایران "پرویز پرستویی" نیز با برپایی کمپین تحریم چهارشنبه سوری، اعلام کرد: دیگر پولمان را حرام ترقه ها و جنس های گوناگون نمی کنیم. چهارشنبه سوری جشن ماست.

#چهارشنبه_سوری #آتش_نشان #آتش #پرویزپرستویی #کمپین

Публикация от Cafe.Choobi (@choobicafe) Мар 12 2017 в 1:27 PDT

کابران بسیاری ایرانی از هموطنان خود تقاضا دارند تا به جای چهار شنبه سوزی، مراسم واقعی و باستانی چهار شنبه سوری را برگزار کنند. در سالهای اخیر استفاده از مواد محترقه خطرساز شیمیایی (دست ساز) در چشن چهارشنبه سوری در ایران بسیار رواج پیدا کرده است. متاسفانه هرساله استفاده از ترقه های دست ساز در چهارشنبه سوزی، جشن عید نوروز برخی از خانواده ها را به عزا تبدیل می کند.

#چهارشنبه سوری # عید مان را با تنی سالم آغاز کنیم..

Публикация от azadeh (@azadeh4226) Мар 13 2017 в 9:51 PDT

کاربر دیگری که به نظر می رسد از مدافعان حقوق حیوانات است می نویسد، نگذارید شب شادی شما شب وحشت حیوانات زبان بسته شود. او از مردم درخواست تا از انداختن نارنجک، سیگارت و دیگر مواد آتش زا و انفجاری به سمت حیوانات و محل زندگی آنها خودداری کنند.

#نه #به #چهارشنبه #سوزی

Публикация от Eshghe dadash❤️ (@hesam.mardanian) Мар 13 2017 в 10:05 PDT

با این که کمپین مبارزه با ترقه بازی های وحشت آور سالهاست که از سوی برخی تحریم می شود ولی با وقوع حادثه تخریب ساختمان تجاری پلاسکو که در محدوده خیابان جمهوری تهران حدود ساعت 8 روز پنجشنبه 30 دی ماه دچار حریق شد، بیشتر و فراگیرتر شده است.پس از این حادثه که بر اثر آن، تعدادی از ماموران فداکار آتش نشانی که برای خاموش کردن آتش و نجات مردم به این مکان رفته بودند، به شهادت رسیدند، موج یکصدا مردمی برای تحریم ترقه بازی های خطرناک بیشتر و بیشتر شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران "سید جلال ملکی عصر" در مصاحبه ای با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در این رابطه تاکید کرد که در آستانه جشن آخر سال خورشیدی، در یک حرکتی مردمی کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک با شعار "چهارشنبه سوری بدون ترقه" راه اندازی شده است. وی همچنین از مردم خواسته است به هنگام بروز هرگونه حادثه ای ضمن حفظ خونسردی خود مراتب را به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهند.. وی با بیان اینکه در سالهای اخیر استفاده از مواد محترقه خطرساز شیمیایی (دست ساز) بسیار رواج پیدا کرده بود افزود: امسال نسبت به سالهای گذشته مردم در این خصوص رعایت کرده و شاهد کاهش چشمگیر حوادث با استفاده از ترقه های دست ساز هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала