بازتاب خبر کاشت نهال به ازای هر ازدواج و تولد در زنجان در شبکه های مجازی (عکس)

© Fotolia / BeatuerkМолодые листья ольхи
Молодые листья ольхи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح هر تولد یک درخت زیبا و هر پیوند ازدواج یک درخت ماندگار در شهر زنجان به اجرا درآمد.

به گزارش اسپوتنیک، کاشتن نهال و درخت از دیرباز رسمی ماندگار بین اقوام مختلف بوده است. درخت یكی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است. در ایران نیز رسم است که در روز 15 اسفندماه مصادف با روز درختکاری هر کس در حد توان خود درخت یا نهالی بکارد. در شهر زنجان علاوه بر روز درختکاری، تفاهمنامه بین شهرداری،سازمان ثبت احوال و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سال جاری عملیاتی شده است که طی آن هر زوج جوانی که ازدواج می کنند و یا بچه دار می شوند درخت یا نهالی بکارند. این طرح "هر تولد یک درخت زیبا و هر پیوند ازدواج یک درخت ماندگار" نام گرفته است.
عکس های زیادی از این فعالیت جمعی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.
در شبکه اجتماعی توییتر یکی از کاربران با انتشار عکس هایی به معرفی این طرح پرداخته است.

کاربران بسیاری با گزاشتن نظرات مثبت به تحسین این فعالیت جمعی و هم افزایی مثبت پرداختند. کاربری معتقد است که اگر در خوزستان و آبادان و شهرهای جنوبی کشور نیز این طرح عملی می شد الان مشکل گرد و غبار را در این شهرها شاهد نبودیم.
کاربر دیگری نظر خود را اینگونه عنوان می کند که "خوشحالم که مردم شروع زندگیشون یا تولدی رو به درختکاری رو اوردن"
با نگاهی به اخبار و تصاویری که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود می توان مشاهده کرد که همچنین تعداد زوج های جوانی که مهریه خود را به جای سکه طلا به نهال تغییر می دهند نیز روز به روز در حال افزایش است.

زوج دیگری نیز مهریه عروس را یک جلد شاهنامه فردوسی و کاشت 500 نهال سرو و جمع اوری 1 تن زباله از طبیعت تنظیم کرده اند.

از فواید کاشت درخت گفته شده است که درختان نبض زمین هستند و مایه حیات انسان و حیوان و حتی بعضی از گیاهان، زیرا درختان با جذب گازهای سمی از جمله دی اکسید کربن و تولید اكسیژن كه یكی از اساسی ترین نیازهای حیات انسان و حیوان است، باعث دوام حیات انسان و سلامت چرخه طبیعت می شوند. كمبود درختان و تخریب و نابودی جنگل ها به ویژه در این عصر دود و زندگی ماشینی، موجب انقراض نسل انسان و حیوان خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала