چهل روز پس از حادثه تلخ پلاسکو در شبکه های اجتماعی چه می گذرد؟

© Photo / Soheil Ghanbarzadehچهل روز پس از حادثه تلخ پلاسکو در شبکه های اجتماعی چه می گذرد؟
چهل روز پس از حادثه تلخ پلاسکو در شبکه های اجتماعی چه می گذرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از حادثه تلخ فروریختن پلاسکو که نوعی نماد مدرنیته در ایران بود بیش از 40 روز گذشت.

به گزارش اسپوتنیک، در این مدت اتفاقات زیادی افتاد، صحبت های زیادی رد و بدل شد و قول های فراوانی داده شد. در ایران در چهلمین روز پس از وداع پرشور با قهرمانان حادثه پلاسکو، مراسمی برای یادبود آتش نشانان شهید برگزار شد. به همین بهانه سری به شبکه های اجتماعی زدیم تا واکنش کاربران در شبکه های اجتماعی را رصد کنیم.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک معتقد است که چهلمین روز درگذشت قهرمانان پلاسکو همه را شگفت زده کرد چرا که جای خالی خیلی‌ها در آن دیده می شد.

در این مراسم به گزارش برخی از کاربران شاهد، هیچ خبری از آن موج شکل گرفته پیرامون حادثه نبود. نه حضور مسئولانی که برای اطلاع از روند کار آواربرداری و مهار آتش راهی محل حادثه می شدند و مقابل دوربین رسانه ها قرار می گرفتند، نه سرکشی بازیگران و دیگر چهره های شناخته در محل ساختمان سابق پلاسکو و نه حتی نشانی از آنهایی که پس از ریختن پلاسکو در اظهار نظر درخصوص حادثه و مقصریابی آن از یکدیگر سبقت می گرفتند.
یکی از کاربران در واکنش به این متن منتشر شده معتقد است که "تاسف بسیار زیاد بابت از دست رفتن کارگرانی مظلوم و زحمتکش، متاسفانه از ظواهر امر اینجور که پیداست این هم موجی بسیار زودگذر بود مثل خیلی از حوادث و اتفاقات دیگه که خیلی از مسئولان و مردم و سلبریتی ها رو در لحظات اولیه با خود برد و به خاطره ها پیوست و آنچه این وسط باقی موند حزن و اندوه بازماندگان بود و در گوشه ای دیگر شوآفی برای عده ای دیگر…"
کاربر دیگری در شبکه اجتماعی فیس بوک متنی منتشر کرده است که طی آن نوشته است که "خانواده‌های قربانیان آتش‌سوزی پلاسکو در این روز به رسانه‌ها گفتند هنوز مستمری آنان پرداخت نشده و با حمایت مالی بستگانشان روزگار می‌گذرانند. کسبه ساختمان پلاسکو هم گفته‌‌اند محلی در "پاساژ نور" در اختیارشان گذاشته شده اما از کمک مالی وعده شده خبری نیست و ۲۰ روز مانده به عید هیچکدام از مغازه‌ها آماده نشده است."

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی مختلف معتقد هستند که حادثه پلاسکو زنگ خطر بسیار قوی برای جلوگیری از ریزش صدها ساختمانی است که همانند پلاسکو می باشند.
کاربران در صفحات مختلف شخصی خود به این مورد اشاره کرده اند که در صورت وقوع زلزله فاجعه هایی بسیار بدتر و هولناک تر از فاجعه پلاسکو خواهیم داشت. بنابراین باید در قسمت مدیریت بحران و ایمن سازی ساختمان ها کوشش بیشتری انجام دهیم.
کاربران بسیاری همچنان خواهان استعفای قالیباف می باشند و در انتظار عذرخواهی هر چند کوتاه و مختصر مسوولان هستند.
در شبکه اجتماعی توییتر نیز یکی از کاربران نوشته است که 40 روز از حادثه پلاسکو گذشت. برای جلوگیری از تکرار حادثه آسیب شناسی کردیم؟

کاربری در شبکه اجتماعی توییتر معتقد است که "چهل روز گذشت. ظاهرا مطالبات مردم از برخورد با عاملین حادثه زیر آوار حرف رهبری که گفته بود دنبال مقصر نگردید دفن شد."
مطلب دیگری در شبکه اجتماعی توییتر با عنوان پلاسکو و وعده ها در یک قاب منتشر شد که طی آن عکسی از تمام وعده های مسوولان در رابطه با پلاسکو می باشد.

بسیاری از کاربران معتقدند که با اطلاع رسانی نباید اجازه داد که این قولها فراموش شود و یا هرگز عملی نشوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала