دو کانال تلگرامی فارسی وابسته به داعش مسدود شد

© Sputnikمسنجر تلگرام
مسنجر تلگرام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پلیس فتا از فعال شدن سامانه آنلاین شناسایی صفحات فیشینگ، کاهش برداشت‌های غیرمجاز از 52 به 32 درصد و شناسایی و جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین- سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه نشست سراسری روسای پلیس فتا در جمع خبرنگاران به راه‌اندازی سامانه آنلاین شناسایی صفحات فیشینگ اشاره و تصریح کرد: سامانه آنلاین صفحات فیشینگ در بانک‌ها و موسسات مالی به صورت برخط از امروز فعال شد.

رئیس پلیس فتا درخصوص فعالیت تکفیری‌ها و داعش در فضای مجازی، گفت: یکسری فعالیت از طرف تکفیری‌ها و داعش در تلگرام به صورت کانال‌های فارسی زبان وجود داشت که شناسایی و مسدودسازی شد که البته دامنه عمیق امنیتی نداشتند؛ یکسری از آنها داخلی و یکسری از آنها توسط فارسی‌زبان‌های خارج از ایران بود.

هادیانفر درخصوص برداشت‌های غیرمجاز اعلام کرد: این دسته‌ از فعالیت‌های مجرمانه از 52 درصد به 32 درصد کاهش یافته که با جلساتی که با ریاست بانک مرکزی داشتیم درمورد این موضوعات و بحث امن‌سازی زیرساخت‌های بانکی صحبت کردیم.

وی با بیان اینکه 35 درصد از بانک‌ها تجهیزات لازم در این خصوص را ندارند، گفت: بعضی اشکالات روشی است مثلا در حوزه ارائه خدمات بانکی و برخی دیگر را می‌توان با بحث پیامکی برطرف کرد؛ بدین صورت که بانک‌ها هزینه ارسال پیامک تراکنش را از مشتریان دریافت کرده و صاحبان کارت درخواست ارائه پیامک را داشته باشند تا بتوان بدین صورت از برداشت‌های غیرمجاز مطلع شد.

این مقام ارشد پلیس فتا با توجه به نزدیکی عید و افزایش تراکنش مالی اظهار داشت: طبیعی است که تراکنش مالی در روزهای پایان سال به روزی 200 میلیون نیز نزدیک شود.

هادیانفر درخصوص امنیت گفت: امنیت یک فرایند است و باید دائم به آن پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала