آمار پیامکی برنامه نود به 2 میلیون رسید

© AFP 2023 / Bulent Kilicاولین مورد استفاده از کارت سبز در تاریخ فوتبال
اولین مورد استفاده از کارت سبز در تاریخ فوتبال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در برنامه نود هم برای زمین خاکی و پاهای لخت و پینه بسته فوتبالیست های سیستانی و بلوچستانی جا هست هم برای کسانی که برنامه اسکار را به صورت زنده دنبال و اخبارش را توییت کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازعصرایران- مهدی شادمانی — « ما هم پرسپولیسی داریم ، استقلالی داریم ، تیم ملی را دوست داریم به خدا ما ایرانی هستیم» این جملات را یک جوان حدودا سی ساله می گوید. دوربین برنامه نود به یکی ازروستاهای سیستان و بلوچستان رفته و گزارشی ازیک مدرسه فوتبال در یک زمین خاکی را پخش می کند.

نود برای میلیون ها بیننده اش تصاویری از سیستان را نشان می دهد که هم به مخاطبانش می فهماند ،در سیستان چه خبر است و هم به سیستانی ها،بلوچستانی ها فرصت می دهد که خودشان و نماینده شان را در تلویزیون ببینند و بدانند که حرف هایش که فقط قسمتی از مشکلاتشان است شنیده می شود.

این همان قسمتی است از نود که توسط منتقدان زیادی مورد هجمه قرار می گیرد و این سوال را می پرسند که« به «نود» چه ربطی دارد که سراغ مسائل غیرفوتبالی برود؟» مساله البته فقط زمین خاکی سیستان نیست که فردوسی پور برنامه اش را با یک مساله غیرفوتبالی دیگر شروع کرده. او در همان ابتدا و بعد از سلام کردن به مردم سراغ جایزه سینمایی اسکار رفته با صورتی بشاش و البته جملاتی حساب شده به ایران و فرهادی تبریک گفته.

یک شروع پر هیجان و پر شوق و ذوق به افتخار کارگردان ایرانی که دومین اسکار را به دست آورده و سبب افتخار همه ایرانی ها شده. فردوسی پور در همان جملات چند ثانیه ای ، هم گرفتن دومین اسکار را تبریک می گوید و هم از نرفتن فرهادی به آمریکا برای احترام به مردم ایران تقدیرمی کند.

او هرچند مشغول اجرای برنامه نود در شبکه سوم است اما درتلویزیونی اسکار فرهادی را تحویل می گیرد ، که از ساعات ابتدایی صبح که خبر اسکار دوم اعلام شده اینقدر به ماجرا نپرداخته. برخوردی که شاید سلیقه ای بوده و مدیران تصمیم نگرفته اند اینقدر که فردوسی پور در یک برنامه فوتبالی برای فرهادی وقت و انرژی می گذارد در کل برنامه ها برایش وقت بگذارند.

شاید اگر این اختلاف سلیقه نبود همزمان با اسکار، اصغرفرهادی در یک برنامه تلویزیونی حاضر می شد و به صورت زنده اسکار را پوشش می دادند. یا شاید اگر همان موقع هم نمی شد مراسم اسکار را زنده پخش کرد ، بعد از گرفتن اسکار دوم اصغرفرهادی میهمان حضوری و یا حتی اسکایپی یک ویژه برنامه بود برای اینکه ارزش کارش بیشتر فهمیده شود. اما از صبح دوشنبه تا شب وبرنامه نود خبری از تبریکات و تهنیت ها نبوده که نبوده.

با این همه شروع برنامه نود دوباره طوری است که منتقدها دندان تیز کنند که «اسکار» چه ربطی به فردوسی پوردارد؟ شاید منتقدان درست بگویند که اسکار اصغرفرهادی و مشکلات مردم سیستان به فردوسی پور ربطی ندارد اما نمی شود ارزش گذاری مجری برنامه نود برای مخاطبانش را فراموش کرد.

احترام به سلیقه ها همان رمزی است که گستره مخطابان برنامه نود را به همه سن و سلیقه ای کشانده و آمار پیامکی برنامه اش را در روزهای پایان عمر پیامک به 2 میلیون می رساند.

 

 

نود به مردم احترام هدیه می کند و در روزگاری که برای همه سلیقه ها احترام زیادی وجود ندارد، محبوبیت تحویل می گیرد. شاید کارکرد برنامه نود ،سیاسی ، اجتماعی فرهنگی و… نباشد اما تازمانی که سلیقه ها جایشان را در تلویزیون پیدا نکنند برنامه نود فوتبالی محبوب ترین برنامه باقی می ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала