لندن در ارتباط گیری با ایران دست به عصا حرکت می کند

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر انگلستان به صدور سلاح جهت بمبارد یمن مظنون می باشد
انگلستان به صدور سلاح جهت بمبارد یمن مظنون می باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به طور کلی لندن خواهان ایفای نقش در نظام بین‌المللی بوده و هست. این کشور انتظار دارد که صدای نافذی در سطح نظام بین‌الملل داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم سیاست- درخصوص رابطه با ایران نیز سیاست انگلستان همین است و برگزیت تغییری در سیاست خارجی این کشور در قبال ایران ایجاد نمی‌کند.

برگزیت در واقع سیاست خارجی جاه‌طلبانه انگلستان را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. انگلستانی که خارج از اتحادیه اروپا قرار دارد نیز سیاست خارجی جاه‌طلبانه خود را ادامه می‌دهد.

انگلستان درخصوص سیاست‌های جاه‌طلبانه تجارب طولانی‌مدتی دارد و آنها را تداوم خواهد بخشید. در واقع سیاست خارجی انگلستان تداوم خواهد یافت تا مطامع و جاه‌طلبی‌های ملی این کشور را محقق سازد.

برگزیت همچنین تأثیری بر فروش تسلیحات انگلستان به کشورهای خاورمیانه نخواهد داشت. به طور مشخص کشورهای حاشیه خلیج فارس با وجود برگزیت نیز از تسلیحات انگلستان بهره خواهند برد و برگزیت تأثیری برفروش تسلیحات به این کشورها نخواهد داشت.

به صورت کلی برگزیت سیاست‌های خاورمیانه‌ای بریتانیا را به صورت کلی و سیاست بریتانیا در خلیج فارس را به صورت خاص تغییر نخواهد داد و این کشور به روابط تجاری با این کشورهای عربی ادامه خواهد داد.

از یاد نباید برد که ترامپ درخصوص ایران مواضع سرسختانه‌ای را اعلام کرده و از سیاست‌های ایران انتقادات تندی کرده است. به نظر می‌رسد انگلستان در دوره ترامپ در رابطه با ایران با احتیاط بیشتری برخورد می‌کند.

با توجه به مواضع ترامپ درخصوص برجام و اعلام ترامپ مبنی بر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران روابط تجاری و اقتصادی از سوی انگلستان درخصوص ایران با احتیاط بیشتری همراه خواهد بود. انگلستان در گسترش روابط با ایران نیز جانب حزم و احتیاط را رعایت خواهد کرد.

لندن گرچه خواهان گسترش روابط با ایران است، ولی سعی خواهد کرد این روابط در چارچوب برجام دنبال شود.

انگلستان سعی خواهد کرد آنچه را که ایالات متحده آمریکا در قبال ایران می‌گوید یا تحریمی را علیه ایران وضع می‌کند رعایت کند و سعی خواهد کرد که واشنگتن را خشمگین نکند تا روابط تجاری و اقتصادی‌اش با آمریکا تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

انگلستان در صورتی که ایالات متحده آمریکا از آن بخواهد که دقیقا سیاست واشنگتن در قبال ایران را دنبال کند، چنین خواهد کرد و روابط خاص خود با آمریکا را تحت‌الشعاع رابطه با ایران قرار نخواهد داد.

درخصوص روابط کشورهای اروپایی با ایران در دوره ترامپ باید توجه داشت که این کشورها نیز با توجه به مواضع ترامپ نسبت به ایران با احتیاط به روابط تجاری و اقتصادی با تهران می‌پردازند.

اعمال تحریم‌ها از سوی ترامپ علیه ایران بر روابط کشورهای اروپایی با تهران سایه خواهد افکند و این کشورها نمی‌توانند در گسترش روابط اقتصادی خود این موضوع را نادیده بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала