شهرت خلبان زن ایرانی در شبکه های اجتماعی (عکس)

© AFP 2023 / Atta KenareПервый постсанкционный иранский Airbus A321
Первый постсанкционный иранский Airbus A321 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راضیه (شهرزاد) شمس اولین خلبان زن ایرانی است که بعد از انقلاب به عنوان خلبان مشغول به کار شده است.

به گزارش اسپوتنیک، شهرزاد شمس ابتدا به عنوان کمک خلبان هواپیمای Fokker F100 وارد خطوط هوایی کشور ایران شد و پس از مدتی به عنوان اولین خلبان زن بعد از انقلاب در خطوط هواپیمایی ایران مشغول به کار شد.
گفته می شود شهرزاد شمس دوره‌ی خلبانی را در شهر شیراز گذرانده است و به زبان های فرانسه و انگلیسی تسلط کامل دارد. او در حال حاضر با هواپیمای ATR-72 در خطوط داخلی پرواز می‌کند. جالب است بدانید که این بانوی خلبان ایرانی همسر یک کمک خلبان می باشد و فداکاری و حمایت‌های بی دریغ همسر خود را در جهت رسیدن به این موفقیت تحسین می‌کند. این زوج پرنده در شهر شیراز زندگی می‌کنند. شهرزاد شمس اولین بار به همراه یازده نفر مرد برای مصاحبه‌ی شغلی به شرکت آسمان مراجعه می‌کند و فرم‌های معمول استخدامی را یکی یکی پر می کند. او به هنگام مراجعه برای استخدام چشم‌های خود را عمل کرده بود و قد وی نیز یک سانتی‌متر زیر استاندارد جهانی بود.
پرواز این بانوی خلبان در شبکه های اجتماعی بازتاب بسیار گسترده ای داشت. در شبکه اجتماعی فیس بوک یکی از کاربران که تجربه سفر با این بانوی خلبان را داشت اینگونه نوشته است که "از طرف شرکت هوپیمایی آسمان ، خلبان شهرزاد شمس ، سرمهماندارآقای فرتاش و سایر کارکنان این پرواز ورود شما را به هواپیمای جت فوکر 100 خوش آمد میگوییم. شماره پرواز 2445 و مقصد ما تهران میباشد. مدت زمان این پرواز تا فرودگاه مهرآباد 1ساعت و 10 دقیقه تعیین شده است و تا ارتفاع 33 هزار پا از سطح دریا پرواز خواهیم کرد. بعد از خواندن انانس میهماندار سکوتی مطلق کابین هواپیما را در بر گرفت. سکوتی تلفیق از ترس و هیجان و اضطراب!! صدای پچ پچ مسافران سکوت را شکست. خلبان خانم شهرزاد شمس ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
همه از شنیدن نام خلبان پرواز تعجب کرده بودند! عده ای می خندیدند از شوق و اندکی هم با چشمانی بهت زده به یکدیگر نگاه می کردند.!!! غول آهنی آماده دستور برج مراقبت برای تیک آف بود. نه راه پس داشتند نه راه پیش کسانی که کاپیتان شهرزاد شمس را باور نداشتند!! 20 سال است بواسطه شغل ام مسافرت هوایی جزیی از زندگی ام شده است. صدها بار پرواز. اما بدون اغراق پرواز 2445 با کاپیتان شهرزاد شمس اولین بانوی خلبان پس از انقلاب راحت ترین و عالی ترین پروازی بود که در عمرم تجربه کرده بودم. وقتی ارابه های این غول آهنی اسفالت باند مهراباد را لمس کرد ، همه 109 مسافر به افتخار کاپیتان شمس و پرواز بی نظیر این بانوی ایرانی ایستاده دست می زدند، متشکرم بانو کاپیتان شمس."

 

 کاربران بسیاری در شبکه اجتماعی فیس بوک پس از خواندن این مطلب به تحسین او پرداختند.
یکی از کاربران در این رابطه می نویسد که "به عنوان یک زن به ایشون واقعا افتخار میکنم. براشون آرزوی موفقیت و سلامت دارم. آفرین."
کاربر دیگری عنوان می کند که "از دوستانی که در ویکی پیدا فعال هستم خواهش میکنم نام ایشون رو در این سایت وارد کنند. بالاخره ایشون اولین خلبان زن بعد از انقلاب هستند و برای خودشون رکورد دارند که باید ثبت بشه."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала