علت مرگ مرد نمکی چیست؟ (+عکس)

© REUTERS / Mohamed Abd El Ghanyکشف راز مومیایی 2200 ساله در اسرائیل
کشف راز مومیایی 2200 ساله در اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میزبانی ایران از مجروحان یمنی، برگزاری جشنواره‌های اقوام ایرانی و تعیین علت مرگ مرد نمکی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، در این هفته نکوداشت محبعلی پیشکسوت مرمت و احیای بناهای تاریخی در حضور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و جمعی از اساتید و مرمتگران در موزه ملی ایران برگزار شد. در این مراسم محبعلی از ضعف نیروهای متخصص در پژوهشگاه انتقاد کرد.
پژوهشگران با مطالعه روی استخوان‌های مرد نمکی زنجان دریافتند که یکی از این مردان در سن ۴۰ سالگی به دلیل ضربه شدیدی که به سرش وارد شده بود از دنیا رفته است. این آزمایشات در اثر مطالعات کربن ۱۴ انجام گرفته است.

در این هفته همچنین خبر رسید که رئیس مرکز میراث ناملموس تهران تغییر کرده است. این جابجایی سه ماه پیش انجام شده ولی تاکنون رسانه‌ای نشده بود. یدالله پرمون پیش از این رئیس این مرکز بود، به جای او رضا سجودی این مسئولیت را بر عهده گرفته است.
در این هفته رایزن فرهنگی سفارت یمن در گفتگویی با خبرنگار مهر اعلام کرد که سالیانه تعداد زیادی از یمنی‌ها برای اهداف مختلفی از جمله درمان به ایران می‌آیند، تعدادی از آنها هم زخمی‌های جنگ یمن هستند.
او که برای اولین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته حضور پیدا کرده بود، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا میراث فرهنگی و گردشگری یمن را به دنیا بشناسانیم در مدت جنگ یمن میراث این کشور به‌شدت تخریب شده است.
عبدالرحمن راجح گفت: دو جزیره در یمن شهر صنعا اذز جمله میراث جهانی یمن هستند.
در این هفته همچنین غلامعلی کاظمی قشقایی دبیر برگزاری جشنواره‌های اقوام ایرانی خبر از برگزاری پیاده‌روی اقوام ایرانی به مناسبت روز خلیج فارس از شیراز تا بندرعباس خبر داد. آنها روز دهم اردیبهشت پس از ۳۰۰ کیلومتر پیاده روی به کنار دریای خلیج فارس می‌رسند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала