تمامی مراکز ماساژ در مشهد مجوزدار می شوند

© Jgzکشف آبشاری در ایرلند برای درمان بی خوابی
کشف آبشاری در ایرلند برای درمان بی خوابی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس هیأت پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: مراکز مجاز ماساژ در مشهد و باشگاههای ورزشی برای ارائه خدمات ماساژ و یا عناوین مرتبط دیگر نظیر ماساژ درمانی باید مجوزهای تاسیس را دریافت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در مشهد- دکتر رضا گلدوزیان با بیان اینکه مراکز مجاز ماساژ در مشهد کمترممنوعیت فعالیت مراکز غیر مجاز ماساژ در مشهد از 10 مورد می باشد، افزود: باشگاههای ورزشی برای ارائه خدمات ماساژ و یا عناوین مرتبط دیگر نظیر ماساژ درمانی باید ابتدا از طریق کمیسیون ماده 5 مجوزهای تاسیس را دریافت و یک نفر ماساژور آقا یا خانم را به عنوان مسئول فنی به این هیات معرفی وهر دو سال یکبار نیز جهت تمدید فعالیت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای فعالیت در حوزه ماساژ اخد مجوزهای لازم از اداره بهداشت، اداره اماکن ورزشی و حراست تربیت بدنی نیز الزامی است، یادآور شد: حتی یک مورد تخلف نیز در مراکز مجاز ماساژ در سطح شهر مشهد گزارش نشده است و مواردی که از تخلفات در این حوزه اعلام می شود مربوط به مراکز غیرمجاز است.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی خراسان رضوی با بیان اینکه این هیات به طور کامل بر روی باشگاهها نظارت دارد، افزود: فعالیت آرایشگاهها در این حوزه غیرقانونی است و اداره اماکن و نهادهای نظارتی وظیفه برخورد با این مراکز را به عهده دارند.

گلدوزیان با بیان اینکه آموزش تخصصی در حوزه ماساژ ورزشی به صورت جدی درهیات پزشکی ورزشی استان دنبال می شود، یادآور شد: تاکنون 120 نفر در این دوره ها به صورت تخصصی آموزش دیده اند که بیشتر آنها مشغول خدمات رسانی در حوزه های ورزشی به ورزشکاران استان شده اند.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی خراسان رضوی افزود: در خصوص ماساژ در منزل که جز خدمات ماساژ پزشکی محسوب می شود، به جزء ارائه خدمات فیزیوتراپی و ماساژ به سالمندان و ناتوانان فیزیکی و حرکتی، موضوع دیگری تحت عنوان ماساژ در منزل قانونا وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد، کاملا غیر قانونی است.

مسئول یکی از مراکز ماساژ ورزشی مشهد نیز با بیان اینکه متقاضیان و علاقه مندان به حوزه ماساژ باید تنها از طریق آموزشها و دوره های حرفه ای هیأت پزشکی ورزشی به این امر مبادرت نمایند، افزود: این دوره ها معمولا هر سال یکبار در مراکز استانها برگزار می شود.

محمد وفایی، یادآور شد: در این دوره ها اگر فرد، فارغ التخصیل رشته تربیت بدنی باشد دوره صرف ماساژ را می گذراند و در غیر این صورت پیش نیازهای آشنایی با عضلات و مفاصل و سپس مباحث تخصصی ماساژ ورزشی را فرا می گیرد.

وفایی افزود: فراگیران دوره های حرفه ای ماساژ ورزشی زیر نظر هیات فدراسیون ورزشی و پزشکی می توانند به صورت قانونی در قالب مربی ورزشی به ارائه خدمات در کلیه مراکز ورزشی نظیر استخرها ، باشگاهها و تیمهای ورزشی و همچنین خدمات ماساژ ورزشی مورد نیاز در منزل نظیر انواع ماساژ برای معلولان و خدمات ریکاوری برای بیماران حرکتی و فیزیکی اقدام نمایند.

این کارشناس علوم ورزشی، یادآور شد: در مراکز مجاز ماساژ ورزشی در مشهد نظیر استخرها و باشگاهها و اماکن ورزشی، خدمات مشخص شده شامل انواع ماساژهای ورزشی، توسط مربیان دارای مدارک تخصصی و در شیفت های مشخص شده بانوان و آقایان و توسط مربیان تفکیک شده ارائه می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала