وزیرخارجه فرانسه: صدور ویزا برای ایرانیان راحت تر انجام می گیرد

© AFP 2023 / Dominick ReuterГлава МИД Франции Жан-Марк Эро
Глава МИД Франции Жан-Марк Эро - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همایش تجاری ایران و فرانسه با حضور «ژان مارک ایرو» وزیر امورخارجه فرانسه، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق ایران در اتاق ایران برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد آنلاین- ژان مارک ایرو، وزیرخارجه فرانسه در این همایش با تاکید بر اینکه بعد از توافق وین همکاری های ما و ایران وارد مرحله جدیدی شد، گفت: برای فرانسه مهم است که قرارداد وین محترم شمرده شود.
وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی، کشاورزی ، آموزش ، خودرو از زمینه های همکاری است، گفت: ایران خودرو با پژو و سایپا با سیتروئن همکاری می کنند و قرارداد ایدرو و رنو نیز به زودی نهایی می شود اما هنوز در زمینه مسائل مالی و بانک ها مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

در اطلاعيه وزارت خارجه فرانسه آمده است كه ژان مارك ايرو، وزير امور خارجه فرانسه در روزهاى ٣٠ و ٣١ ژانويه به تهران خواهد رفت. - اسپوتنیک ایران
ديدار وزير امور خارجه فرانسه از ايران
وی گفت: ایران باید راه ها را باز کند تا دسترسی به بازار ایران راحت تر شود و قفل های موجود در این مسیر به ویژه در حوزه مالی برداشته شود چرا که موسسات ما اعلام می کنند که دسترسی به بازار ایران سخت است.
وزیرخارجه فرانسه افزود: تلاش خواهیم کرد مراحل صدور ویزا برای ایرانیان راحت تر انجام گردد تا سفر به فرانسه ساده تر شود.
وی با اشاره به اینکه گسترش همکاری بین ایران و فرانسه موجب ایجاد اشتغال خواهد شد، افزود: ایران در زمینه آموزش عالی خوش نام است و علاقمندیم که در این زمینه همکاری هایی صورت بگیرد.
وی همچنین در پایان به امضای قرارداد ورود ١٠٠ ایرباس به ایران اشاره کرد و گفت: اولین هواپیما وارد ایران شده و خبرهایی به دست من رسیده مبنی بر اینکه ایرانیانی که سوار این هواپیما شدند ابراز خوشحالی کرده اند.
در همایش تجاری ایران و فرانسه که صبح امروز در محل اتاق ایران برگزار شد، چهار تفام نامه بین شرکت های ایرانی و فرانسوی به امضا رسید. تفاهم نامه اول مربوط به توسعه فرودگاه مشهد بین شرکت فرودگاه ها و یک شرکت فرانسوی،. تفاهم نامه دوم بین ایدرو و طرف فرانسوی برای تاسیس کارخانه بایومتانول کرمانشاه و دو تفاهم نامه دیگر نیز بین سازمان شیلات و شرکت های فرانسوی در زمینه پرورش آبزیان بود که به امضای طرفین رسید.
محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران نیز در این همایش با اشاره به دیدگاه مثبت و رو به جلو فرانسه نسبت به توسعه همکاری ها، گفت: اطمینان می دهم که ایران نیز همین دیدگاه را دارد و از توسعه همکاری ها استقبال می کند.
وی تاکید کرد: برجام برای همه کشورها از جمله ایران و فرانسه فرصت ساز بود.
ظریف درباره مشکلات موجود در روابط بانکی، اظهار کرد: احتیاط های بی موردی از سوی بانک های بزرگ اروپایی صورت می گیرد که موجب شده بهره برداری حداکثری محقق نشود. اما با تلاش و همکاری های دو جانبه و اطمینان بخشی دولت فرانسه به عنوان یکی از شرکای مهم ایران و همچنین یکی از طرف های توافق در گروه ١+٥ می توانیم ورود بانک های بزرگ و معتبر را به این روند تضمین کنیم و شاهد توسعه همکاری ها با پیشرانی بخش خصوصی باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала