سفیر ایران در روسیه : روابط ایران و روسیه با وجود ترامپ تغییر نخواهد کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyسفیر ایران در روسیه : روابط ایران و روسیه با وجود ترامپ تغییر نخواهد کرد
سفیر ایران در روسیه : روابط ایران و روسیه با وجود ترامپ تغییر نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو بیان داشت : روسیه و ایران روابطی همه جانبه با یکدیگر دارند و آمدن ترامپ یا هر اتفاق دیگری تغییری در آن ایجاد نمی کند.

یه گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مهدی سنایی در حاشیه " همایش ۵۱۵ سال روابط ایران و روسیه " در جمع خبرنگاران به سوالی مبنی براین‌که از نظرشما باتوجه به روابطی که پوتین با ترامپ دارد، روسیه تا چه حد می تواند در بهبود روابط ایران با آمریکا نقش ایفا کند؟ پاسخ داد: صحبت کردن در این زمینه دشوار است؛ برای آنکه هنوز نه دنیا و حتی خود روسیه تصویر روشنی از ترامپ ندارند. در حال حاضر مقام‌های روسیه هم می‌گویند این‌طور نیست که در روابط روسیه و آمریکا با آمدن ترامپ تحول شتابانده‌ای ایجاد شود و مسیر سریع تغییر روابط را طی کنند؛ چراکه روس‌ها منتظر عکس‌العمل و مواضع ترامپ هستند.
دکتر سنایی همچنین در مورد گفت‌وگوی اخیر ترامپ و پوتین گفت: طبق اعلامیه‌های منتشر شده یک توافق کلی برای همکاری‌های روسیه و آمریکا برای همکاری‌های بین‌المللی و تغییر وضعیت فعلی روابط انجام شده است. با این حال مقام‌های روس تاکید می‌کنند که نمی‌خواهند با یک خوشبینی به این مسئله نگاه کنند.
سفیر ایران در مسکو به این سوال که درخواست روسیه برای حضور آمریکا در مذاکرات آستانه برخلاف خواست ایران در روابط تهران و مسکو تاثیر داشته است؟ گفت: این موضوعی نبود که تاثیر گذار باشد.آمریکا هم حضوری در آستانه نداشت و سفیر این کشور در قزاقستان در حد ناظر شرکت کرد.
دکتر مهدی سنایی با تاکید بر این‌که «تعامل دوجانبه بین دوکشور در دو سال گذشته و گفت‌وگوهای حقوق بشری و خلع سلاح و اعتماد متقابل بین ایران و روسیه در بخش‌های دوجانبه هم وجود دارد» تاکید کرد: روسای جمهور در سه سال گذشته ۸ بار دیدار داشتند. گفت‌وگوی تلفنی بین روسای جمهور و وزرای خارجه ایران و روسیه تبدیل به یک امر عادی هفتگی و ماهانه شده است. بسیاری از مونع اقتصادی و تجاری از سر راه دوکشور حذف و اسناد ضروری امضا شده است.
وی روابط تهران و مسکو را همه‌جانبه خواند و تاکید کرد: من اعتقاد ندارم این روابط با آمدن ترامپ یا هر حادثه دیگری دستخوش تحول بشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала