کاربران اینترنتی با مشاهده حادثه پلاسکو، نگران پیشامدهای بروز زلزله در تهران هستند

© Photo / Soheil Ghanbarzadehفرو ریختن ساختمان پلاسکو در مرکز شهر تهران
فرو ریختن ساختمان پلاسکو در مرکز شهر تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حادثه ریزش ساختمان پلاسکو نشان داد که اگر پایتخت ایران دچار زمین لرزه شود، چه پیشامدهایی گریبانگیر قشر وسیعی از ساکنان تهران خواهد بود.

سال گذشته یکی از مقامات راه و شهرسازی ایران گفته بود که بسیاری از ساختمان و بناهای تهران متهاست که تحت تعمیر و بازسازی قرار نگرفته و از استانداردهای معماری پیروی نمی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، بسیاری کاربران اینترنتی در صفحه های مجازی خود در شبکه های اجتماعی از حضور و تجمع افراد عادی در محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو در تهران ابراز ناخرسندی می کنند. آنها بر این عقیده اند که مردم با رفتاری غیر حرفه ای و بدون توان کمک رسانی، تنها با دوربین های خود از حادثه فیلم می گرفتند و مزاحم رسیدن به موقع کمک به قربانیان زیر آوار می شدند.

آتش نشان در محل حادثه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دلیل آتش سوزی ساختمان پلاسکو
به برخی از کامنت ها مردم در شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
امیر مهدی ژوله، نویسنده برجسته طنز:
"يه ساختمون خراب شده.بعد از بيست و چهار ساعت نه معلومه چند نفر كشته شدن،نه معلومه چند نفر زير آوار موندن،نه معلومه چند نفر تو بيمارستانهان.نه آوار برداري به جايي رسيده ،نه آتيش كاملا خاموش شده.ملت جلوي آوار سلفي ميگيرن،مسئولين جلوي دوربين،فيگور.در حاليكه دلمون ريشه براي تن خاكي برادرامون و دل خون پاره هاي تنشون،فقط به يه چيز فكر ميكنم:زلزله تهران".

 


مسیح علی نژاد تصور فردی را که بر روی کاغذ نوشته بود باید بر خلاف جهتی که می روید بروید، منتشر کرد و نوشت:
"شهروندي كه مثل ديگران غمگين و آشفته بود اما با عجله ولي درايت روي كاغذ نوشت كه مردم به سمتِ حادثه آتش سوزي ندوند"

 


رامین شایگان سرپرست گروه موسیقی خیابانی پرانتز با اجرا در سطح شهر تهران به یاد این افراد نوشت:
نوازنده های خیابانی نیز در سوگ نشسته اند"#تسلیت #پلاسکو"

 

#تسلیت #پلاسکو. @parantez.band:(:

Фото опубликовано Ramin Shayegan (@ramin_shygun) Янв 19 2017 в 5:13 PST


Tehran, Iran - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
زلزله درست زیر پای شهروندان تهران است/ گفتگو با پدر علم زلزله شناسی ایران
حضرت آیت الله العظمی صانعی (مدظله العالی) به مناسبت شهادت جمعی از نیروهای خدوم آتش نشانی و امدادی، در صفحه اینساگرام مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت:
"بسمه تعالی ▪️«الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا للهِِ وإِنّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ» ▪️سانحه تأسف بار آتش سوزی و فروریختن یکی از ساختمان های قدیمی در تهران که موجب جان باختن و مجروح شدن جمعی از نیروهای خدوم و فداکار آتش نشانی و امدادی گشته است، موجب تأسف و تأثر شدید گردید. مسلماً خدمات فداکارانه و ایثار آن عزیزان، نزد ملت ایران فراموش ناشدنی است و نزد پرودگار متعال نیز اجر شهید پاداشی است بر از خودگذشتگی آنان. امید است با تلاش و همکاری مسئولین، دیگر شاهد چنین فجایع غم باری نباشیم. ▪️اینجانب ضمن عرض تسلیت از خداوند متعال برای همه جان باختگان علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم."

 

. ▪️پیام تسلیت حضرت آیت الله العظمی صانعی (مدظله العالی) به مناسبت شهادت جمعی از نیروهای خدوم آتش نشانی و امدادی ▪️▪️▪️ بسمه تعالی ▪️«الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا للهِِ وإِنّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ» ▪️سانحه تأسف بار آتش سوزی و فروریختن یکی از ساختمان های قدیمی در تهران که موجب جان باختن و مجروح شدن جمعی از نیروهای خدوم و فداکار آتش نشانی و امدادی گشته است، موجب تأسف و تأثر شدید گردید. مسلماً خدمات فداکارانه و ایثار آن عزیزان، نزد ملت ایران فراموش ناشدنی است و نزد پرودگار متعال نیز اجر شهید پاداشی است بر از خودگذشتگی آنان. امید است با تلاش و همکاری مسئولین، دیگر شاهد چنین فجایع غم باری نباشیم. ▪️اینجانب ضمن عرض تسلیت از خداوند متعال برای همه جان باختگان علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم. قم المقدسة – یوسف صانعی 1/11/1395- 21 ربیع الثانی1438

Фото опубликовано Ayatolah Hashemi Rafsanjani (@hashemirafsnjani.ir) Янв 20 2017 в 12:37 PST


تصاویری نیز منتشر شده است که برخی با بی توجه به عمق حادثه، مشغول عکس انداختن با زمینه ساختمان در حال سوختن و تلاش برای نشان دادن خود در تلوزیون هستند.

 

#این_نیز_بگذرد 😔 آخرین روز #دی ماه چنان #تلخ گذشت که تا روزها و هفته ها و ماهها و سالها این احساس تلخ را با خود خواهیم داشت😞 #گوسفندان و #گوساله ها حیوانات نازنینی که برای عبور از هر جاده ای با هر بوقی راه را باز میکنند در آخرین روز دی ماه گوششان خیلی صدا داد😐 و خیلی تهمت و افترا خوردند😶 عده ای از #ما برای ثبت تصاویر #پلاسکو، راه را برای #کمک بستیم😓 شرم بر ما در #دادگاه وجدان همگی محکومیم، کاش گرفتاران و آسیب دیدگان دیروز ما را ببخشند و از دادگاه #وجدان برایمان تقاضای تبرئه کنند آبروی رفتهٔ ما را فقط عدهٔ معدودی که خود را به پایگاه های #اهدای_خون رساندند، خریدند💚 درود بر شرفشان و راهشان پر رهرو💓 تاریخ برگهٔ تلخی برای آخرین روز دی ماه هزار و سیصد و نود و پنج کنار گذاشت تا آیندگان بخوانند و بفهمند #تمدن و #فرهنگ کجا و در چه زمانی #قربانی شد😢😥😢 امید که از این تلخی عبرتی بگیریم و روزگار را بیشتر از این بر خودمان تلخ نکنیم 🙏 🌺آمین🌺

Фото опубликовано Araki Bass (@arakibass) Янв 19 2017 в 8:31 PST


سوالی که اینجا پیش می آید، این است که آیا براستی تهران برای مقابله با پیامبد ها ناشی از بروز زلزله آماده است؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала