آموزش ده هزار معلم برای پروژه هوشمندسازی مدارس در سراسر ایران

© Fotolia / Arman ZhenikeyevДевушка касается рукой сенсорного планшета
Девушка касается рукой сенсорного планшета - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ایران از برگزاری مرحله مقدماتی دوره آموزشی هوشمندسازی مدارس برای حدود 10 هزار نفر از معلمان سراسر کشور خبر داد.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از فارس- به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند با بیان اینکه هزینه برگزاری دوره‌های مجازی نسبت به دوره‌های حضوری قابل قیاس نیست، تصریح کرد: پیش از برگزاری این دوره، کمتر از یک درصد معلمان دوره‌های هوشمندسازی مدارس را به صورت آموزش حضوری گذرانده بودند.

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مرحله اول آموزش هوشمندسازی مدارس از آبان تا اواسط دی ماه سال جاری برگزار شد، تصریح کرد: در این مرحله حدود 10 هزار نفر از معلمان که تخصص آنان در زمینه رایانه و فناوری اطلاعات بود در سراسر کشور انتخاب و در مدت 7 هفته و 11 جلسه آموزشی به میزان 400 هزار نفر ساعت برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دی ماه سال جاری از 130 هزار نفر از معلمان سراسر کشور معادل 4 میلیون و 200 هزار نفر ساعت ثبت نام به عمل آمده است که این دوره با همان محتوا و ارزشیابی جدید از اول بهمن شروع و تا اواسط اسفند به پایان خواهد رسید.

چهاربند با تأکید بر اینکه این دوره آموزشی برای حدود 700 هزار نفر از معلمان پیش‌بینی شده است، بیان کرد: در نیمه اول سال 1396 و قبل از شروع سال تحصیلی 97-96 این دوره آموزشی برای معلمان باقی مانده برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: این دوره، مرحله مقدماتی هوشمندسازی مدارس است و کسانی که با موفقیت دوره مذکور را گذرانده باشند به میزان 40 ساعت دوره تخصصی در سامانه ltms برای آنان منظور خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش تأکید کرد: از آنجایی که دوره‌های آموزش ضمن خدمت رایگان است، از معلمان می‌خواهم در صورت مشاهده هر نوع تخلف مخصوصاً در زمینه فروش محتوای دوره، مراتب را به مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به آدرس tstc@medu.ir گزارش کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала