جهانگیری: اقتصاد دانش‌بنیان یکی از جهتگیری های اقتصاد مقاومتی ایران

© Fotolia / Darknightskyشمش طلا
شمش طلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول رئیس‌جمهور ایران با اشاره به نیازمندی توسعه در این کشور گفت: این مسیر باید از طریق علم و فناوری میسر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر- اسحاق جهانگیری در بیست و دومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، اظهار داشت: دنیا باید بداند ما کشور ضعیفی نیستیم و همواره با اقتدار حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون کانون امنیت منطقه، ایران است گفت: ما نیاز داریم کشور را توسعه دهیم که این مسیر توسعه باید از مسیر علم و فناوری باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: مهمترین کار جشنواره‌های این‌چنینی، شناختن استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه ما به مسئله تولید علم و فناوری به صورت جدی برای توسعه کشور نیاز داریم، اظهار داشت: یکی از جهت‌گیری‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است؛ کشور وقتی می‌تواند بنیاد مستحکمی داشته باشد که موضوع دانش‌بنیان به یک مبنا تبدیل شود.

به گفته وی، اگر بتوانیم سیستم را بر مبنای دانش اداره کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسالت دانشگاه‌ها در مقطع فعلی مهم است، گفت: دانشگاه‌ها وظیفه دارند دانشمندانی را برای آینده تربیت کنند زیرا آنها می‌توانند در دانش‌بنیان شدن مسائل کشور مؤثر باشند.

جهانگیری با بیان اینکه در بخش‌های پزشکی کشور توانایی بالایی داریم، اظهار داشت: بخش پزشکی در ایران یکی از بخش‌های مفتخر است که در منطقه رشد خوبی داشته است؛ امتیاز ویژه‌ای که بخش پزشکی به دست آورده، نتیجه تمرکز بر تحقیقات است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش و تحقیقات از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها به شمار می‌رود، گفت: سعی می‌کنیم که به بخش تحقیقات توجه بیشتری داشته باشیم و امیدواریم با همت دولت، رشد و شتاب علمی کشور سرعت بیشتری پیدا کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала