برگه های انتخاباتی ریاست جمهوری امنیتی تر می شود

© AFP 2023 / Atta Kenareمجلس جدید، ایران را به اجرای برجام نزدیک می کند
مجلس جدید، ایران را به اجرای برجام نزدیک می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پارامترهای امنیتی بسیاری برای برگه‌های انتخاباتی در نظر گرفته شده که موجب شده تا برگه‌ها از امنیت و دقت بالایی برخوردار باشند. این برگه‌ها ضد جعل است و امکان تقلب در آن اصلاً وجود ندارد. برگه‌های استفاده شده، برگه‌های واتر مارک است، تولید این برگه‌ها در مکان‌های خاصی صورت گرفته که شبیه‌سازی آن را غیر ممکن می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم- رضا منصوری، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی، با اشاره به ویژگی‌های برگه‌های انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از یک سال پیش جلساتی به منظور بحث و بررسی با کارشناسان شورای نگهبان، وزارت کشور و کارشناسان فنی چاپخانه بانک ملی به منظور بررسی پارامترهای امنیتی این برگه‌ها برگزار شد. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تکنولوژی در این حوزه با پیشرفت‌های چشم‌گیری همراه بوده، در چاپ برگه‌های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تلاش شده تا با استفاده از این پیشرفت‌ها و امکانات، مسائل امنیتی بیش از گذشته رعایت شود.

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی با اشاره به ویژگی‌های مرکب و جوهر به کار گرفته شده در برگه‌های انتخابات سال 96 افزود: پارامترهای امنیتی به کار رفته برای برگه‌های این دوره انتخابات به حدی است که شامل مرکب و  جوهر آن هم می‌شود و مانع از جعل آن می‌شود. میکروتایپ‌های به کار رفته شده در این برگه‌ها و نشانه‌های دیگر نیز امکان مشابه‌سازی را از بین می‌برد. در مجموع پارامترهای امنیتی زیادی هم در کاغذ و چاپ و هم در خمیره کاغذ و شماره‌های خاص آن لحاظ شده است. مرکب‌های مختلف مغناطیسی، متغیر، نامرئی، ضد اسکن، ضد کپی و ضد جعل در آن به کار رفته و خود برگه‌ها، برگه‌های واتر مارک خاصی است که با ترکیبی تولید شده که امکان جعل و مشابه‌سازی آن وجود ندارد.

منصوری به تفاوت پارامترهای لحاظ شده برای انتخابات سال آینده با انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: پارامترهای به کار رفته در برگه‌های انتخابات سال 96 نسبت به دوره گذشته حداقل دو برابر شده است. با اینکه برگه‌های انتخابات در دوره‌های گذشته هم از امنیت بالایی برخوردار بود، اما با توجه به پیشرفت و تکنولوژی و برای جلوگیر از جعل و اطمینان از کار، پارامترهای بیشتری به کار برده شد. حتی کاربرد برخی از این پارامترها هم ضرورت نداشت، اما برای اطمینان خاطر بیشتر، این پارامترها لحاظ شده است.

وی افزود: مقدمات چاپ این برگه‌ها فراهم شده و فرآیند چاپ با حضور شورای نگهبان، وزارت کشور و ناظران ستاد انتخابات با تدابیر خاصی شروع می‌شود. برگه‌ها از امنیت بالایی برخوردار است و باید به چاپ آن زمان داد تا در زمان ایام انتخابات مشکلی ایجاد نشود. ویژگی‌های جزئی‌تر این برگه‌ها قرار است از سوی خود وزارت کشور اعلام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала