آغاز ساخت راه‌آهن رشت - آستارا در سال ۹۶

© Fotolia / Gui yong nianЖелезная дорога
Железная дорога - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی ایران از آغاز عملیات احداث راه آهن رشت - آستارا در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت خبر آنلاین، خیراله خادمی در جریان سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و بازدید از پل ریلی آستارا — آستارا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای نشست های مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، تصمیماتی در خصوص اتصال خطوط ریلی این دو کشور دوست و همسایه اتخاذ گردید.
وی با تأکید بر اینکه عملیات احداث حدود هشت کیلومتر خط ریلی در خاک آذربایجان و حدود ۲ و نیم کیلومتر خط ریلی در خاک ایران در دستور کار دست اندرکاران دو کشور قرار گرفته است، ادامه داد: برای اتصال این دو خط ریلی عملیات احداث یک پل بزرگ بروی رودخانه مرزی آستاراچای به طول ۸۰ متر آغاز شد که اجرای این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد.
خادمی در بخش دیگر سخنان خود از انتقال بار به کشور از طریق این خط آهن سخن گفت و تصریح کرد: در ادامه روند جابجایی کالا از اروپا، کالا با قطار از جمهوری آذربایجان به آستارا و از طریق جاده به رشت و از آنجا به خط آهن سراسری تحویل می گردد.
وی از به صدا درآمدن صدای سوت قطار آستارا — آستارا تا پایان سالجاری سخن گفت و افزود: در صورت تأمین مالی تا ۴ سال آینده قطعه رشت به آستارا متصل خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала