خانه های گردشگری غیر مجاز چینی در تهران

© REUTERS / Muhammad Hamedخانه های گردشگری غیر مجاز چینی در تهران
خانه های گردشگری غیر مجاز چینی در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرونده ی خانه های غیر مجاز چینی ها به کمیسیون ارتقاء گردشگران خارجی ایران برای تصمیم گیری نهایی و فوری ارجا ع داده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازایسنا، خانه هایی که معاون گردشگری استان تهران موضوعش را مطرح کرده ، در واقع اقامتگاه‌های کارگران و دانشجویان رشته‌های زبان فارسی و دروس قرآنی چین است که در اختیار دیگر هموطنان‌شان قرار داده می‌شود، گردشگران و تاجرانی چینی که به ایران سفر می‌کنند و در خانه‌هایی که از هیچ مرکزی مجوز رسمی ندارند، اقامت می‌کنند.
به گفته یکی از راهنمایان گردشگری ایرانیِ چینی‌زبان، تا به حال ۱۰ واحد از این خانه‌ها فقط در شهر تهران شناسایی شده است.
در این میان خانه‌های دیگری هم شناسایی شده‌اند که ظاهرشان مسکونی، اما کاربری اصلی‌شان هتل است. اقامتگاه‌های غیرمجازی که توسط چینی‌های مقیم ایران و دور از چشم دیگران اداره می‌شود.
آن طور که معاون گردشگری استان تهران قبلا گفته بود، این پرونده تا به حال در سه جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران خارجی و مقاصد گردشگری استان تهران، بررسی شده و نشانی تعدادی از آنها هم در کارگاه آشنایی با ویژگی‌ها و فرصت های بازار گردشگری چین، فاش شده است، یعنی خیلی راحت می‌شود سراغ‌شان رفت.
رفیعی، معاون گردشگری استان تهران به ایسنا گفت: اطلاعات تمام این اماکن شناسایی و به صورت مستدل و مستند جمع‌آوری شده است.
حالا خیلی‌ها مخصوصا آنهایی که به خاطر نفوذ اتباع چینی مقیم ایران، کسب و کارشان در صنعت گردشگری به خطر افتاده، این کار ‌شان را نوعی کلاهبرداری و یا نفوذ مافیا به صنعت گردشگری ایران تلقی می‌کنند.
او در پاسخ به این پرسش که تا زمان تعیین تکلیف در کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران، این خانه‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند؟ اظهار کرد: این اماکن درحال بررسی نهادهای نظارتی است، به محض دریافت گزارش، اقدامات قانونی انجام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала