سورنا ستاری: باید فرهنگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر شکل گیرد

© Sputnik / Alexandr Kryazhevعرضه کارت اعتباری در ایران ، گامی برای سرمایه گذاری داخلی
عرضه کارت اعتباری در ایران ، گامی برای سرمایه گذاری داخلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: ما با سرمایه‌گذاریهای خارجی مشکلی نداریم و حتماً برای توسعه کسب‌وکارهای نوپا ضرورت دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم- سورنا ستاری، درباره اهمیت راه‌اندازی صندوقهای سرمایه‌گذاری جسورانه در حوزه حمایت از کسب‌وکارهای نوپا اظهار کرد: یکی از نقاط فراموش شده در حوزه سرمایه‌گذاریها، همین مقوله (صندوق‌های جسورانه) بود که از مدتها قبل باید ایجاد می‌شد زیرا باید همگان به این موضوع پی ببریم که اعطای وام کار مناسبی برای حمایت از شرکتهای نوپا و استارت‌آپها نیست.

معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه وام مختص شرکتهایی است که از آب و گل درآمده‌اند، خاطرنشان کرد: آنها قادرند تا بازپرداخت تسهیلات را انجام دهند اما برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط باید فرهنگ سرمایه‌گذای خطرپذیر شکل گیرد.

وی افزود: تأثیر راه‌اندازی صندوقهای جسورانه را در آینده و مخصوصاً در حوزه توسعه شرکتهای نوپا و استارت‌آپها خواهیم دید.

ستاری درباره ضرورت سرمایه‌گذاری خارجی در این حوزه (کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپها) تصریح کرد: ما با سرمایه‌گذاریهای خارجی مشکلی نداریم و حتماً برای توسعه کسب‌وکارهای ما ضرورت دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: اما در این وادی باید شاخصهای امنیتی و فرهنگی رعایت و حفظ شود تا امکان ورود پول خارجی به کسب‌وکارهای کشور فراهم آید.

معاون علمی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که یکی از دغدغه شتابدهنده‌های فعال در کشور، عدم وجود قوانین و ضوابط مشخص برای سرمایه‌گذاریهای خارجی است و آیا این وظیفه حاکمیت است که به سمت مقررات‌گذاری یا تدوین آئین‌نامه‌های مورد نیاز برود، گفت: چنین کاری به آئین‌نامه احتیاج ندارد و کافی است سرمایه‌گذاران خارجی با سیستم ما هماهنگ باشد تا در زمان استعلام‌گیری با مشکلی مواجه نشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала