تسلط کامل نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران بر تحرکات منطقه ای و فرامنطقه ای

© Flickr / rabiem22منبع: ناوگان نظامی ایران کشتی اعزامی یمن را همراهی می کند
منبع: ناوگان نظامی ایران کشتی اعزامی یمن را همراهی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز جمعه، گفت: نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران به اتفاق نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام تحرکات را در کشورهای منطقه و فرا منطقه ای رصد می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دریادار حبیب‌الله سیاری امروز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران،گفت: امروز نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اتفاق نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام تحرکات را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و شمال اقیانوس هند رصد می کند و به هیچ عنوان اجازه نمی دهند که هیچ شناوری به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک و یا به منابع و منافع ما آسیبی وارد شود.

سیاری اطمینان داد که نیروی دریایی با حمایت مردم و تحت فرمان فرمانده کل قوا از هیچ تهدیدی هراس ندارد و برای حفاظت از مرزهای آبی ایران در همه عرصه ها حضور خواهد داشت.

وی در رابطه با تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بحث دریا و نیروی دریایی گفت: معظم له تدابیر مهمی در ارتباط با دریا و نیروی دریایی دارند در فرازی می فرمایند که نیروی دریایی یک نیروی راهبردی، سیاسی، بین المللی، علمی و نظامی است که می تواند در آباد سازی مملکت تاثیر گذار باشد. و در جایی دیگر می فرمایند منافع کشور در دریا منافع راهبری و کلان است و با اقتدار می شود از آن برای پیشرفت کشور استفاده کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد: ایران یک کشور دریایی است زیرا در شمال ، خلیج فارس و سواحل مکران (یعنی از بندرعباس تا آخرین بندر ما با پاکستان) سواحل مناسب داریم. مهمترین سواحل ما سواحل مکران است زیرا ما از آنجا به دریاهای آزاد راه داریم و به قول معظم له ما از سواحل مکران با چهار گوشه جهان ارتباط داریم.

سیاری در ادامه سخنان خود افزود: منافع و منابع متعددی در دریا داریم که از جمله آن می توان به منابع غذایی، انرژی های فسیلی ، انرژی های نو اشاره کرد و حمل و نقل ارزان قیمت، بحث های گردشگری و مزارع دریایی از دیگر منابع کشور در دریا به شمار می روند که باید برای دستیابی به پیشرفت و توسعه از این منابع استفاده کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: فرزندان انقلاب روز هفتم آذر سال 59 درحالیکه تنها 67 روز از جنگ گذشته بود حماسه ای به نام 'عملیات مروارید' آفریدند و این روز به نام روز نیروی دریایی نامیده شد.

سیاری از نتایج ارزشمند این عملیات به شکست کامل نیروی دریایی عراق، سیادت جمهوری اسلامی ایران بر شمال خلیج همیشه فارس تا پایان دفاع مقدس و هم اکنون، انهدام پایانه های نفتی البکر و الامیه و وارد کردن ضربه بزرگی به اقتصاد عراق و محاصره دریایی عراق در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد.

سیاری گفت: با توجه به اینکه بالای 90 درصد از صادرات و واردات عراق از طریق دریا انجام می شود، با انهدام این دو سکوی نفتی توان اقتصادی این کشور کاملا شکست خورد و اگر کشورهای دیگر به آن کمک نمی کردند هیچ وقت نمی توانست جنگ را ادامه دهد که این نشان دادن توانمندی های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا بود.

وی خاطر نشان کرد: این نتایج ارزشمند باعث شد که در آن مقطع زمانی به فرمان امام بزرگوار ما روز هفتم آذر ، شصت و هفتمین روز جنگ، روز پیروزی عملیات مروارید به نام روز نیروی دریایی نام گذاری شود و فرمودند که نیروی دریایی امروز در عرصه خلیج فارس و دریای عمان چون نگینی درخشنده است که این سند افتخار نیروی دریایی در دفاع مقدس است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала