کشف محموله قاچاق حیات وحش حاوی ۱۲ پرنده وحشی در سیستان و بلوچستان

© Sputnik / Vitaliy Ankov Белоплечий (тихоокеанский) орлан в бухте Золотой Рог в центре Владивостока
Белоплечий (тихоокеанский) орлан в бухте Золотой Рог в центре Владивостока - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: محیط بانان در تحقیقات خود متوجه زمان و مسیر احتمالی تردد متخلفین شده و با هماهنگی نیروی انتظامی به کنترل مسیرهای مورد نظر پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر- به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر تلاش قاچاقچیان حیات وحش برای انتقال تعدادی هوبره از ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان به کشورهای عربی، نیروهای یگان محیط زیست این استان به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

حمید ریگی اظهار داشت: ظهر روز گذشته به یک خودروی پژو که در حال خروج از ایرانشهر مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

در بازرسی از این خودرو تعداد دوازده عدد هوبره زنده کشف و ضبط و سه سرنشین پژو در این رابطه دستگیر شدند.متخلفین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

با دستور مقام قضائی یکی از متهمین (قاچاقچی اصلی) روانه زندان و خودروی مذکور نیز به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شده است.

هوبره ها به دلیل شرایط نامساعد نگهداری و حمل و نقل دچار آسیب های جدی به خصوص از ناحیه بال شده اند و هم اکنون در اداره محیط زیست تحت تیمار و مراقبت هستند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک هوبره معادل دویست میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین قاچاقچیان دستگیر شده علاوه بر جنبه کیفری جرم می بایست مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان به حساب دولت واریز نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала