کم ارزش شدن پاسپورت ایرانی در دولت یازدهم

© AP Photo / Presidency Officeروحانی: توقف پروازهواپیماهای سوریه و روسیه در شمال سوریه به سود تروریست ها خواهد بود
روحانی: توقف پروازهواپیماهای سوریه و روسیه در شمال سوریه به سود تروریست ها خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت تاکنون تقریباً برای تمام وعده‌های انتخاباتی برزمین مانده‌‌اش، توجیه و سرپوش پیدا کرده، به جز سقوط 12 پله‌ای اعتبار گذرنامه ایرانی که از توجیه آن ناتوان است!

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد آنلاین، جدیدترین آمار درباره جدول اعتبار گذرنامه‌ها در دنیا نشان می‌دهد اعتبار گذرنامه ایرانی در سال جاری و نزدیک به یک سال بعد از اجرای برجام نسبت به سال 1392 با 12 رتبه کاهش، به رده 98 دنیا سقوط کرده است.  

به گفته رسانه های ایران، تقریباً تمام وعده‌های آقای روحانی در انتخابات سال 92، دیپلماتیک و مرتبط با سیاست خارجی کشور بود. بر همین اساس تمام ظرفیت‌های کشور را برای بهتر شدن مناسبات کشورمان با سایر کشورها  بسیج کرد. اکنون بعد از گذشت نزدیک به یک سال از اجرای توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام اگرچه از نگاه مردم دستاوردهای برجام در حوزه‌های اقتصادی با ارزیابی رئیس کل بانک مرکزی یعنی «تقریباً هیچ» همخوانی زیادی دارد و سطح رفاه اجتماعی و معیشت مردم نه‌تنها رو به بهبود نبوده، بلکه نشانه‌هایی از پسرفت نیز در آن گزارش می‌شود، با این وجود دولت سعی دارد دستاوردهای این توافق را برجسته جلوه دهد و برای آن دست‌کم نزد مردم کشور اعتبار کسب کند.

به طوری که رئیس‌جمهور در گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم با نادیده گرفتن درک مردم از بی‌اثری برجام در حوزه‌های مالی و رفاهی از عزت‌آفرینی آن برای کشورمان سخن گفت. ضمن اینکه دولتی‌ها با القای این مسئله که برجام سایه جنگ را از کشورمان برداشته و امنیت برایمان به ارمغان آورده سعی دارند کم‌‌فایدگی آن را برای کشور نادیده بگیرند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала