پیام بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

© REUTERS / Carlos Barria پاسخ وزارت امور خارجه آمریکا به سخنان رهبر معظم ایران
پاسخ وزارت امور خارجه آمریکا به سخنان رهبر معظم ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آنچه برای ایران مهم و ملاک در ارزیابی آنها خواهد بود، عملکرد و سیاست‌های اجرایی دولت آینده آمریکاست که مهم تر از اظهارات تبلیغاتی آنها است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر- اداره دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پیامی آورد، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران از سیاست‌ها و رویکرد گذشته دولتمردان آمریکا طی دهه‌های گذشته تجربیات ناخوشایند و تلخی داشته و دارند.

وی گفت: آنچه برای ایران و مردم آن مهم، قابل اعتنا و ملاک در  ارزیابی آنها خواهد بود، عملکرد و سیاست‌های اجرایی دولت آینده آمریکاست که از مواضع و اظهارات تبلیغاتی انتخاباتی ایشان در دوران رقابت های انتخابات از اهمیت بیشتری می تواند برخوردار ‌باشد.

 قاسمی سیاست‌های دولت‌های گذشته آمریکا و مداخلات در امور کشورهای منطقه را عامل اصلی تشدید خشونت، افراط گرایی و تشدید و تحریک احساسات مردم مسلمان منطقه دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین افزود: شرایط ناپایدار و بی‌ثباتی کنونی در منطقه استراتژیک خاورمیانه، خلیج فارس، خلیج عدن و دریای سرخ و تهدیدهای ناشی از ترویج خشونت و افراطی ‌گری و گسترش تفکرات  منحط و خطرناک و تروریستی انواع گروه ها مانند داعش که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با آن قرار دارد، همگی گویای لزوم بازنگری و باز اندیشی جدی در سیاست منطقه‌ای آمریکاست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала