عدم نصیحت‌پذیری موجب افزایش طلاق توافقی در ایران

© Fotolia / Andrey Popovطلاق زوجین
طلاق زوجین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه طلاق توافقی در کشور ایران کاهش نداشته است، گفت: متأسفانه برخی از جوانان رسیدن به توافق بر سر طلاق را نوعی روشنفکری می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق- حجت‌الاسلام هادی صادقی در خصوص میزان کاهش یا افزایش طلاق توافقی در ایران گفت: متأسفانه میزان طلاق توافقی در کشور ایران کاهش نداشته است.

وی در خصوص راهکارهای کاهش طلاق توافقی گفت: در ابتدا باید ازدواج‌ها اصلاح شود و اینکه کارهای فرهنگی بسیار بزرگی از سوی نهادهای متولی از جمله آموزش و پرورش انجام شود.

معاون رئیس قوه قضائیه با انتقاد از عملکرد نظام پرورشی و آموزشی ایران اظهار داشت: متأسفانه تربیت اخلاقی و مهارتی در نظام آموزشی و پرورشی ایران نادیده گرفته شده است و بسیاری از نوجوانان و جوانان ما مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله را بلد نیستند و به همین دلیل پس از ورود به زندگی مشترک، در همان سال‌های ابتدایی کارشان به نزاع و جدایی کشیده می‌شود.

صادقی با اشاره به عدم تمایل زوجین برای مراجعه به مشاور افزود: بسیاری از جوانان ما از رفتن به مراکز مشاوره ازدواج و سپس حل مسائل زناشویی امتناع می‌کنند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: بسیاری از زوجین حرمت والدین و بزرگترهای خود را نگه نداشته و به سخنان آنها گوش نمی‌دهند. علاوه بر این مفهوم غلطی در اذهان مبنی بر عدم نصیحت‌پذیری رواج یافته است که موجب افزایش طلاق توافقی شده است.

وی افزود: علاوه بر همه این مسائل متأسفانه برخی از زوجین چهره روشنفکرانه به خود گرفته و توافق بر سر طلاق را روی روشنفکری می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала