«فروشنده» در یک قدمی تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم سال ایران

© AP Photo / Joel Ryanفیلم فروشنده اصغر فرهادی در ایران رکود بی سابقه ای بر جای گذاشت
فیلم فروشنده اصغر فرهادی در ایران رکود بی سابقه ای بر جای گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با اعلام آخرین رقم فروش فیلم‌های روی پرده از سوی پخش‌کنندگان، «فروشنده» در یک قدمی شکستن رکورد «من سالوادور نیستم» و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم سال قرار گرفت.

خبرگزاری اسپوتیک به نقل از ایسنا- علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش «فیلمیران» در گفت‌وگو با ایسنا آخرین رقم فروش «فروشنده» ‌ی اصغر فرهادی را بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد.

این فیلم از 10 شهریور اکران شده و به گفته‌ی سرتیپی همچنان در  ۶۵ سینمای تهران و شهرستان‌های دیگر در حال نمایش است.

«من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی و بازی رضا عطاران با فروشی بالای ۱۴ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان تا امروز پرفروش ‌ترین فیلم سال ۹۵ است که پیش‌بینی می‌شود با ادامه استقبال از فیلم اصغر فرهادی، جای خود را به آن فیلم بدهد.

«متولد ۶۵» —اولین ساخته‌ی سینمایی مجید توکلی- دیگر فیلمی است که توسط «فیلمیران» اکران شده  و ۹ روز از نمایش آن می‌گذرد و به گفته‌ی سرتیپی تا کنون ۱۷۰ میلیون تومان در تهران فروش داشته است.

او درباره‌ی سینماهای نمایش دهنده‌ی این فیلم نیز گفت:‌ «متولد ۶۵» در حال حاضر در ۱۶ سینمای تهران اکران شده است. این فیلم در مشهد و قم نیز در حال نمایش است و به زودی اکران شهرستان‌های دیگر نیز آغاز می‌شود.

سرتیپی درباره‌ی «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان که ۱۶ روز از اکران آن سپری می‌شود نیز گفت: دومین فیلم تینا پاکروان ۵۵۰ میلیون تومان فروش داشته و در ۵۰ سینمای کشور  نیز در حال اکران است.

او درباره‌ی «یتیم‌خانه‌ی ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که ۹ روز از آغاز اکرانش می‌گذرد نیز گفت: این فیلم در ۱۶ سینمای تهران اکران شده و ۷۰ میلیون تومان فروش داشته که در دو روز گذشته هم  فروشش رو به افزایش گذاشته و پیش‌بینی می‌شود با آغاز اکران شهرستان‌های دیگر، فروش خوبی را تجربه کند.

ناصر شعبانی مدیر دفتر پخش پرده پنجم و پخش‌کننده‌ی «این زن حقش را می‌خواهد» نیز آمار فروش این فیلم را تا شامگاه 13 آبان ،۱۸۰ میلیون تومان در تهران اعلام کرد و سینماهای نمایش‌دهنده‌ی این فیلم را هم ۱۰ سالن در تهران و ۱۰ سالن در سایر شهرهای کشور اعلام کرد.

احمد مختاری مدیر پخش «هدایت فیلم» نیز مجموع فروش «خشکسالی و دروغ» — دومین فیلم سینمایی پدرام علیزاده- را یک میلیارد و ۸۰۱ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این فیلم در ۲۰ سالن تهران و ۳۲ سالن شهرستان‌های دیگر درحال نمایش است که تعداد سینماهای شهرستان‌های آن نیز افزایش خواهد یافت.

فیاض هوشیار پارسیان مدیر دفتر پخش «سیمای مهر» هم آمار فروش  «سیانور» را اینگونه اعلام کرد: سیانور شامگاه 13 آبان ماه در تهران و شهرستان‌ها، ۱۳۰ میلیون تومان فروش داشته و به این ترتیب مجموع فروشش به ۸۸۰ میلیون تومان رسیده است، تعداد سینماهای آن نیز ۱۸ سالن در تهران و ۲۳ سالن در شهرهای دیگر است که به مرور افزایش می‌یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала