سن ابتلا به سرطان رورده بزرگ در ایران به کمتر از 30 سال رسید

© Fotoliaکشف داروی جامع برای درمان همه سرطان ها
کشف داروی جامع برای درمان همه سرطان ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس انجمن کولوپروکتولوژی ایران به نقش تغذیه ناسالم در بروز سرطان روده بزرگ(کولون) اشاره کرد و گفت: متاسفانه نحوه تغذیه ما ایرانی ها در سال های اخیر تغییر یافته و از غذاهای سنتی به سمت غذاهای آماده سوق پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از فارس-  رسول عزیزی، رئیس انجمن کولوپروکتولوژی ایران، در دهمین کنگره سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری افزود: هرچند این بیماری باید در سنین بالا (60 سال به بالا) بروز کند اما در بین افراد کمتر از 30 سال هم مشاهده شده است.

وی اظهار کرد: هرچند آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما براساس بررسی های مقطعی و شواهد موجود، تعداد مبتلایان به این بیماری درکشورایران افزایش یافته است.

عزیزی با اشاره به اینکه علت قطعی این سرطان مشخص نیست، بیان کرد: به نظر می رسد که زمینه ارثی و بیماری های التهاب روده ای در بروز این سرطان موثر باشد.

رئیس انجمن کولوپروکتولوژی ایران افزود: سرطان کولون (روده بزرگ) کمی بیشتردرمردان مشاهده شده است.

وی به نقش تغذیه ناسالم در بروز این بیماری اشاره کرد وگفت: نحوه تغذیه ما ایرانی ها درسال های اخیر تغییر یافته و از غذاهای سنتی به سمت غذاهای آماده سوق پیدا کرده است.

عزیزی ادامه داد که در دو دهه پیش کمتر غذاهایی مانند پیتزا و فست فود مشاهده می کردیم و شاید این موضوع هم یکی از دلایل شیوع این بیماری در ایران باشد.

وی به وجود نداشتن آمار دقیق این بیماری اشاره کرد و از مسئولان حوزه بهداشت تقاضا کرد که اقدامات لازم در زمینه جمع آوری اطلاعات بیماران سرطانی روده بزرگ اعم از کشور و استانی به عمل آورند.

دهمین کنگره سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری از امروز (12 آبان ماه) با حضور بیش از 120 جراح و میهمانانی از کشورهای آلمان، ‌آمریکا و انگلیس در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد آغاز بکار کرد و تا 14 آبان به کار خود ادامه می دهد.

آخرین مباحث علمی روز در حوزه جراحی کولون و رکتوم، لاپاراسکوپی، جراحی هموروئید و روش ایلئوستومی در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала