مرحله نخست رزمایش 10 هزار نفری الی بیت المقدس در ایران آغاز شد

© AP Photo / Vahid SalemiIran's Revolutionary Guard troops march in a military parade.
Iran's Revolutionary Guard troops march in a military parade. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرحله نخست رزمایش 10 هزار نفری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیرو های بسیجی ایران تحت عنوان الی بیت المقدس روز پنجشنبه در نواحی مقاومت بسیج استان البرز آغاز شد

به گزارش اسپوتنیک، سرگرد پاسدار مجتبی عبدالملکی مسئول روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه رزمایش 10 هزار نفری الی بیت المقدس در 2 مرحله برگزار می شود، افزود: مرحله اول این رزمایش از صبح امروز با برگزاری کلاس های امداد ونجات در نواحی مقاومت بسیج استان و همچنین شرکت بسیجیان در راهپیمایی 13 آبان آغاز شد.
سرگرد پاسدار مجتبی عبدالملکی با اشاره به اینکه مرحله اول این رزمایش در 2 روز برگزار می شود، اظهار داشت: سپاه ماموریت هایی در حوزه های مختلف اعم سخت، نیمه سخت و نرم طراحی و این ماموریت ها را در قالب رزمایش اجرا می کند.
وی یکی از ماموریت های سپاه را اجرای رزمایش در ابعاد مختلف برای مقابله با دشمنان دانست و گفت: این رزمایش ها در ابعاد مختلف دفاعی، امنیتی و امداد و نجات برگزار می شود که در سال جاری این رزمایش در دو مقطع تاریخی با حضور گردان های بیت المقدس و کوثر انجام می شود.
وی اعلام کرد: در مرحله اول این رزمایش که از امروز به مدت 2 روز آغاز شده،11 گردان بیت المقدس و 8 گردان کوثر اقدام به اجرای ماموریت های مقابله با ناآرامی ها، امنیتی و تمرین رزمایش امداد و نجات و مردم یاری می کنند.
سرگرد پاسدار مجتبی عبدالملکی اضافه کرد: در مرحله دوم رزمایش نیز که در روزهای 5 و 6 اسفند ماه سالجاری برگزار خواهد شد، عملیات دفاع در کوی و برزن و امداد و نجات و مردم یاری توسط 26 گردان شامل 17 گردان بیت المقدس و 9 گردان کوثر به صورت استانی انجام خواهد شد.
مسئول روابط عمومی سپاه استان البرز در ادامه با اشاره به نحوه شرکت نیروهای شرکت کننده در این رزمایش ها از جمله اهداف برگزاری رزمایش ها را ایجاد وحدت و همدلی بین اعضای گردان ها و ایجاد رابطه شناختی بین فرمانده و نیرو و همچنین تمرین فراخوانی یگان ها و توان جمعی و تمرین ایجاد ارتباط و همکاری با دیگر مسئولین به خصوص در حوزه امداد و نجات عنوان کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала